Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Hej! Jag skrev denna fråga i utrustningsforumet men den verkade inte vara intressant för jag har inte fått nåt svar. Då tänkte jag att... 2
Svar
22
· Visningar
2 261
Senast: HaRLeKIn
·
Ridning Använder ni sporrar? Vilken sort och varför just den sorten? Rider ni alltid med sporrar eller bara då och då? Vad uppnår man med...
Svar
16
· Visningar
1 782
Senast: Blue_Jewel
·
Z
Ridning Har suttit och funderat, så nu kommer en liten enkät. När anser ni att en häst är redo för att börja arbeta med piaffen? Hur går ni... 2
Svar
35
· Visningar
2 731
Senast: poseidon
·
N
Ridning vill kunna få min pålle att bära upp sej på bakdelen mer istället för att lägga vikten fram. är så van att rida "engelsk" dressyr...
Svar
13
· Visningar
1 332
Senast: knasan
·
T
Svar
162
· Visningar
13 968
Senast: cissiny
·
C
Ridning tänkte på en sak..eftersom många "centreradridningryttare" hänger här o gnäller..(iblan på himla bra gnällit sätt!! tack för de!)..o... 2
Svar
27
· Visningar
3 032
Senast: Cillavan
·
M
Ridning Har nu fått häst och skulle gärna träna honom (och mig) i AR. Är det någon som har bra tips på hur man kommer igång? Har ridit...
Svar
6
· Visningar
1 266
Ridning Var på Globen idag (lördag) och såg alla tre shower...eller 2½ för vi hann inte med sista biten. Men iaf.. På matinén var Joao L där... 2
Svar
34
· Visningar
3 507
Senast: Balderum
·
Ridning Var på en kurs - och det talades om träningsskalan - hur viktigt det är att inte gå för fort fram utan att alltid befästa grunden. Sen...
Svar
7
· Visningar
1 223
·
B
Ridning När man försöker skapa en "ny ridkonst" gnm att slänga skit på andra! Det skiljer knappt ngt mot den "klassiska" dressyren! Förklara ett... 2
Svar
39
· Visningar
4 091
Senast: Uddi
·
C
Ridning Såg i andra tråden att det är många som har sitsfunderingar. Därför tänkte jag starta denna väldigt basala tråd. Många av er gäspar... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 272
Senast: JosefinaH
·
M
Ridning jag hade det här under en annan tråd men är så nyfiken att jag försöker lägga ut det igen - jag var i globen i helgen och såg grand...
Svar
13
· Visningar
1 446
Senast: Rufsan.
·
T
Ridning är det någon här som håller på me de? nån som vet hur man lär hästen det? skulle vara lite roligt om min häst kunde spansk skritt så...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: *Natta*
·
Ridning Hej! Jag har blivit rekomenderad av min veterinär att börja lite med barockridning med min häst då han lägger väldigt mycket tyngd fram...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: Jegra
·
Ridning har tidigare haft en svår mun relation med min häst, ridit för tränare a la "stöd i handen, driv fram till handen och håll" vilket inte...
Svar
8
· Visningar
1 922
Senast: nitus
·
S
Ridning Jag har inriktat mig på barock det senaste året, har dock inte ridit för en riktig barock instruktör( ska i dec)....tycker att man inom...
Svar
4
· Visningar
1 181
Senast: sante
·
Ridning hur viktigt tycker ni det är att få till det där extra på hästen, då den arbetar så där fruktansvärt bra. Vad är priset? EX: En...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: true_blue
·
Ridning ...när vi började diskutera att ha en stor IRL-träff för "barockarna" på Buke? Planerna var att träffas i Bunge på Gotland där det finns... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 887
Senast: Betsy
·
K
Ridning Hur gör ni för att få era hästar att tycka att det är roligt med träningen? Ni får gärna bua ut mej, men det enda jag kommit på själv... 2
Svar
24
· Visningar
2 404
·
Ridning Hej! Rent generellt, jag ska inte trixa själv utan ta hjälp av tränare om det skulle bli aktuellt. Men hur går man från tramp till...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: malinsky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025