Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har funderat på detta i några år och vill veta vad ni tycker/tror.. Vilken ridstil är det egentligen som är den bästa för hästen och...
Svar
12
· Visningar
2 367
Senast: Wysiwyg
·
Hästhantering 3 av våra unghästar har gått i stor flock hela sommaren . Vi tog hem de 3 ( 4 st är kvar ) inför försäljning av 2 . Nu närmar sig...
Svar
0
· Visningar
650
Senast: Hambo
·
J
Träning Hästen jag rider är en riktig humörs häst. det går jätte att rida som oftast men ibland bestämmer hon sej bara för att inte gå framåt...
Svar
1
· Visningar
1 300
Senast: Filura
·
Träning Hur har ni gjort när ni börjat med tömkörning? Hästen är en -10,vi har haft gjord på,men ska träna mer med den innan jag sätter på...
Svar
1
· Visningar
1 055
Ridning Har provridit en häst som jag kan få ha på "lån" och i några år. Jag har varit och provridit tre gånger och känner ägaren. Hästen är...
Svar
12
· Visningar
1 895
Senast: iNHALE
·
S
Hästhantering Hej! Har nyligen hört från de nya ägarna av min fd. häst och de undrar om jag vill komma och hälsa på henne. Min fråga är, kommer hon...
Svar
12
· Visningar
5 735
Senast: mackan
·
Ridning Jag skall börja börja rida i ett ridhus nu i höst, då kan man välja mellan helår eller termin i anläggningsavgift. Men det jag undrar är...
Svar
2
· Visningar
7 810
Senast: Serena
·
Hästhantering Har precis fått en foderhäst som flyttat upp till skolan jag går på (hästgymnasium). I stallet där hon står finns vattenkoppar, väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: Bylund
·
S
Ridning Vet inte riktigt vad jag ska göra. har varit hos kiropraktor, sjukgymnaster m.m men har inte kommit på lösning av problemet. Men jag får...
Svar
15
· Visningar
2 028
N
Träning Är det någon som vet om det finns någon form av trickriding i Sverige eller personer som håller på med detta? Jag vill så gärna prova...
Svar
7
· Visningar
1 168
Ridning Jodåmensåatte.. Efter 10 veckors boxvila har jag äntligen fått börja sätta igång mitt lilla gryn..eller ja..min lilla-:devil: får jag...
Svar
12
· Visningar
3 490
Senast: mooona
·
Ridning Jag har nu anmält mig till första klubbtävlingen på 15 år! (Har haft riduppehåll i 10 år). Gud va nervös jag är :) Jag har några frågor...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Eliseeh
·
Ridning Hur skulle ni resonera om: En häst som har lite svårt att sänka korset och bära sig korrekt men när den väl gör det orkar den inte... 2
Svar
30
· Visningar
4 971
Senast: kryddan
·
H
Hästhantering Hej! Det lutar åt att jag ska hämta hem en 2 årig arab hingst som för tillfället går ihop med sin halv bror i hagen. Han har aldrig... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 216
Senast: hastsko
·
Hästhantering Ja, jag vet, ALLA hästar är klaustrofobiska, men här är det mycket mer än normalt… Det är inte min häst, men jag hjälper en kompis...
Svar
2
· Visningar
1 942
Senast: Fideli
·
Ridning Hörde för ett tag sedan någon i stallet som påstod att ett fullgott ridpass för hästen ibland (med betoning på ibland) kunde få bestå av...
Svar
18
· Visningar
3 635
Senast: mackan
·
Hästhantering Har en massa funderingar själv nu och en sak som jag funderar på kanske ni kan hjälpa mig med. Utannåggra onödiga påhopp.... För att...
Svar
13
· Visningar
1 815
Ridning Funderade på det här med felaktig/ej korrekt benställning och hållbarhet. Har har under mina år haft 2 hästar som har haft felaktig...
Svar
17
· Visningar
7 778
Senast: Sandra78
·
Träning Hallå! Min 11-åriga valack som jag haft i ca 1,5 månad är väldigt oliksidig. I vänstervarv lägger han sig superfint i handen, kliver...
Svar
5
· Visningar
1 136
Hästhantering Fick hem en ny häst här i sommar. Har haft henne ca 3 månader. Allt funkar jätte bra förutom en sak. När vi rider i skogen brukar jag...
Svar
14
· Visningar
2 705
Senast: Ingridl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår