Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
  • Låst
Hästhantering Hejsan! Jag undrar om någon skulle kunna komma med lite tips till tricks, jag har en fjording som jag har lärt att pussas och hon...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Haha visste inte vad jag skulle skriva för rubrik, och vet inte om tråden ligger rädd heller :p Men såhär är det iallafall. Jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: Flaekja
·
J
Ridning Mitt arabsto är extremt hetsigt av sig, hela tiden, det spelar ingen roll vart man rider elr om man rider dressyr, hoppning osv.. Jag...
Svar
16
· Visningar
3 773
Senast: Pali
·
A
Hästhantering Hej alla ni som läser detta! Jag började rida en frieser valack för ridskolan som jag rider hos för ca 6månader sedan. Han är en urgo...
Svar
13
· Visningar
5 397
Senast: Iliaca
·
A
Ridning Hejsan! Ska försöka göra en lång historia kort. Jag köpte mig ett lettiskt halvblod (7 år) i juni som jag visste var otroligt känslig i... 2
Svar
31
· Visningar
5 094
Ridning Som rubriken lyder så har jag skaffat mig en fd travare. Vill nu försöka att lära honom galopp och galoppskänkeln. Har provat ett antal... 2
Svar
30
· Visningar
4 193
Senast: lady_mike
·
J
Ridning Jag tkr att min sits i hoppning är rent av hemsk ibland... Min häst är riktigt framåt & storhoppad, vilket gör att jag känner mig...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Jumping
·
Hästhantering hej! ska försöka öra en låång historia kort. dock blev det ändå längre än vad jag trott. och jag hoppas att jag har lagt tråden rätt nu...
Svar
17
· Visningar
2 641
C
Hästhantering tror alla att jag har... Och jag förstår att alla ser det så, för ytligt sett och utåt sett så är det så. Det gjorde jag med. Tills en...
Svar
7
· Visningar
2 222
Senast: Cozmoz
·
C
Ridning Hejsan! Blir hästskötare på en 19 årig welsh cob valack imorgon och undrar om det är någon som har några bra ridövningar som man kan...
Svar
6
· Visningar
1 647
Senast: Sandra78
·
Ridning Behöver hjälp med min foderhäst, hon har börjat att vägra gå framåt i ridningen. Hon har alltid varit lite seg vid ridning och har...
Svar
19
· Visningar
2 177
Senast: Sasse
·
R
Träning Hej, jag har ett rätt så överhängande problem med min ponny som har gjort att träningen börjar gå sämre och jag vet inte riktigt längre...
Svar
6
· Visningar
5 742
A
Ridning Hej! Har fått börja ridträna min travare pga av för lite muskler på höger sida. ( Har gjort de sen i april ) Han är lydig och så men...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: Lella
·
Hästhantering Har en valack som sparkar bakut i boxväggen! Jätte högt och hårt! Ungefär 2 meter upp i luften som högst och så hårt att han slår sönder...
Svar
6
· Visningar
1 500
Senast: Sulax
·
M
Hästhantering jag har hört att man kan ge öl till hästar som är besvärliga ex vid samband vid klippning och lastning. Någon som har prövat själv? 2
Svar
35
· Visningar
8 787
Senast: ameo
·
H
Hästhantering Har nyligen köpt en jättefin tävlingshäst som (vad jag vet) inte har gått med andra hästar innan. Eftersom hon står på uppstallning så...
Svar
15
· Visningar
2 263
Senast: boccia
·
Träning Normalt sett kämpar man att få hästen att gå rätt, trampa under sig bra, använda ryggen. Det är ingasomhelst problem för min då han är...
Svar
15
· Visningar
1 624
Senast: Silkisif
·
Hästhantering Sitter och funderar på om man skulla skaffa en hingst. Har planer på att ta föl på mitt sto. Men om jag nu har två hästar och de inte...
Svar
19
· Visningar
5 398
Ridning Har en islandshäst som vi har haft i 10 år och han har alltid varit som han är.. Gillar att testa nya ryttare.. Jag har inte ridit honom... 2
Svar
23
· Visningar
2 420
K
Hästhantering Jag är nybliven fodervärd åt en liten welsh mountain valack på 18 år. Han är en liten ängslig kille som tror på troll bakom stenar och...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: kajza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka