Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hejsan... Jag har en foderhäst som drar i tyglarna hela tiden och jag blir så irriterad. För han gör det precis när han går som finast...
Svar
5
· Visningar
2 075
Senast: heyalex
·
Ridning Att följa oilka ryttares och tränares koppling bakåt i historien tycker jag är intressant. Tränare C är upplärd av tränare B, vilken i...
Svar
5
· Visningar
2 836
T
Hästhantering Jag planerar att flytta till vären. Det blir 55 mil. Funderar på om jag ska låta hästen åka vanlig trailer eller om jag ska kicka honom...
Svar
7
· Visningar
1 330
H
Ridning Hejsa, kan någon vara snäll och ge mig hjälp, tips på övningar, råd eller liknande? Har nyligen köpt en dressyrhäst som vid...
Svar
5
· Visningar
1 319
Senast: Speedway
·
Ridning Som rubriken säger så har min häst spatt och han behöver bygga muskler och stärka sin kondition. Konditionen har jag hyfsad koll på hur...
Svar
0
· Visningar
906
Senast: Aleel
·
Hästhantering Ja, det finns ju många olika läror, och jag är alltså intresserad av hur ni gör! Frågeställningen gäller alltså hur ni gör när ni...
Svar
16
· Visningar
4 812
N
Ridning Hej! Jag har länge undrat varför man vill att hästen ska drägla vid tävling/träning? Den kan ju knappast prestera bättre genom att...
Svar
8
· Visningar
1 855
Hästhantering Jag behöver lite råd. Jag har ett fyraårigt halvblodssto här hemma och hon brukar vara trevlig och lätt mot alla hästar. Jag har även en...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Jag har haft min häst i 3 år, och han har gått själv i hagen hela tiden fram tills nu. Han har fått 2 ponnyer som kompisar i sin hage...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Martina_m
·
Hästhantering Jag har en hingst (23 år) samt en ponnyvallack (22 år) som går i samma hage. Jag har nu fått hem en shettishingst på drygt 2 år som jag...
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: CK
·
Hästhantering Hur tränar man shettisar till ligg, stegra osv? Har några 1,5 åriga shettisar jag ska börja träna hur ska jag gå tillväga? 2
Svar
29
· Visningar
17 140
C
Ridning Hej, jo snabb fråga jag undrar hur man gör så att hästen ökar steglängd i skritt eller trav?? Tack för svar!:) Mvh Cascade
Svar
1
· Visningar
834
Senast: Cascade
·
H
Ridning Läs Metros artikel om sjuka galopptävlingar i USA. Djurrättsorganisationen PETA har smygfilmat tvååriga galopphästar som pressas till...
Svar
10
· Visningar
1 375
Senast: em-pirre
·
Hästhantering Hej alla! Jag har fem hästar i hagen just nu, alla med helt olika personligheter. Två "halvblod" (hannoveranare egentligen), 19...
Svar
12
· Visningar
1 758
S
Ridning Hej! Jag har en islandshäst som har lite problem med tölten, är det någon som har några bra tips på övningar som man kan göra, gärna...
Svar
4
· Visningar
1 513
Hästhantering Hej. Hämtade hem vår c-ponny 4 år idag enl förra ägarna hade hon bara lastats ett par gånger och åkt kortare sträckor.. Vi lastar på...
Svar
4
· Visningar
1 092
B
Ridning hej,ursäkta,fel,på,datorn,mellanslag.:( jag,har,en,nordsvensktravare,som,är,välriden,o,duktig...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: busan
·
Ridning Hej Har fått ett litet problem med min medryttar ponny. De e så att han en bit in i ridturen (alltid när vi rider ute på sandvägar)...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: mackan
·
L
Hästhantering Finns det någon som kan ge mig tipps om hur jag bygger bak muskler på ett mjukt sätt,har just nu bara stenhårda grusvägar?
Svar
4
· Visningar
852
Hästhantering För en månad sedan fick vi en ny häst i hagen. Min som alltid varit flockledare fortsatte med det. Jag vet av vana att han kan behöva...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka