Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Köpte för ca en vecka sedan ett russ på 3 år. Hon har gått ute på en stor lösdrift så hon är knappt hanterad. Dom tog in henne...
Svar
12
· Visningar
2 130
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Vi har just fått in en ny inackordering i vårt stall. Det är en person som kommer med sto och föl. Då dök frågan upp från några av våra... 2
Svar
22
· Visningar
4 170
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Hej! För 6mån sedan köpte jag ett 9 årigt fd. körsto från Holland. Hon var nyligen inriden och i början misstänksam och reserverad, utan...
Svar
0
· Visningar
883
Senast: CiderGirl
·
Träning Hej! Någon som har något bra tips på hur jag får min häst att arbeta rätt med ryggen o inte bli stel,spänd o skumpig vid nedsittning...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Buck
·
Hästhantering Hästen vill klia sig mot er- ok eller inte??? 2 3
Svar
56
· Visningar
4 328
Senast: startpompe
·
M
Ridning ...har någon en bra film på samlad trav? Och en bra beskrivning på hur den ska vara? Jag har letat på youtube men hittar inget... missan 2 3 4
Svar
77
· Visningar
21 162
Senast: Immer
·
Q
Träning Min häst vippar öronen i ridningen, alltså dom gungar i takt med hennes steg.Hur ser ni på de? Så länge jag kan minnas har folk sagt...
Svar
8
· Visningar
1 773
Senast: Wysiwyg
·
Hästhantering Jag har under senaste tiden fått ett stort problem med min 3åring... Har haft honom i ungefär 3 månader och dom 2 första månaderna... 2
Svar
25
· Visningar
3 017
Senast: Eliteanka
·
Träning Jag har en liten fundering... Jag har en 4-åring som ligger lite efter i ridningen och är mer som en 3-åring där men väl utbildad i...
Svar
12
· Visningar
1 466
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej på er! Tänkte lägga upp en lista på saker man ska göra med sin häst! Miljöträning och lite annat kul. Du ska göra så många saker du... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 973
Senast: Wingates
·
Ridning Jag köpte en varmblodstravare på 13 år för 14 dagar sen och hans bakgrund är att han har gått på travet i många år sen blev ridhäst men...
Svar
9
· Visningar
1 606
Senast: sandrafors
·
P
Hästhantering Hej, vänder er till er och hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har en så kallad "problemhäst" är ett kallblod på 7 år ungefär han är hur...
Svar
14
· Visningar
2 568
Träning Min häst har MKT i huvudet, energi, påhittighet i blir lätt rastlös och vill att det ska hända något hela tiden. Pga mkt lång vila o...
Svar
9
· Visningar
2 153
Senast: noble art
·
H
Ridning Ja, som rubriken lyder. Hur förbereder du dig och din häst för Hubertusjakt? Hur lägger du upp träningen? Ungefär hur lång tid...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: Hekla2001
·
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 696
Senast: Skugga
·
Ridning Nu, alla anatomikunniga, behöver jag er hjälp. Visste inte vad jag skulle söka på, så om det finns någon tråd på samma ämne får ni...
Svar
13
· Visningar
1 594
Senast: Balahé
·
Ridning Jag har precis sålt min "vanliga" häst. Primärt pga att jag har problem med mina höftleder. Har höftledsartros och nedsatt rörlighet...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Popcorn
·
S
Ridning Sitter uppe och tittade på lite hästklipp på tuben när denna filmen kom upp. Tycker det i helhet ser mycket harmoniskt och sunt ut. Har...
Svar
12
· Visningar
2 830
Senast: Annie_92
·
Hästhantering Svårlastade hästar finns det gott om och jag tränar en tjej med ett vanligt problem - hästen går inte att lasta - men det har en mycket...
Svar
16
· Visningar
2 179
Senast: Fiador
·
Hästhantering jag har vart med om flera hästägare som haft problem att lasta sina hästar inkulsive mig själv. Men jag har äntligen lyckats knäcka... 2
Svar
22
· Visningar
7 501
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna