Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning (Om tråden kom fel så snälla flytta på den, är lite fundersam på det där var trådar ska ligga :o) Jag har en åttaårig varmblodvalack...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: bejkonfis
·
Ridning Jag ska till Portugal och rida Lusitano i november men behöver veta lite vad de olika termerna heter på engelska? Det jag letar efter är...
Svar
11
· Visningar
5 326
Senast: tuaphua
·
N
Hästhantering Jag har ett ettårigt nordsvenskt sto som för det mesta är väldigt lugn och lydig. Hon går bakom mig på promenader, lyfter hovar, flyttar...
Svar
11
· Visningar
2 579
Senast: sommarvind
·
Träning Idag red jag för första gången (på min polle då) bettlöst, med en repgrimma. Men jag fick en mycket negativ upplevelse av detta... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
27 480
Senast: Totola
·
Hästhantering På söndag ska jag åka och titta på min första egna häst - en 1 åring. Är det någon som ni kan tipsa om som inte jag tänkt på när jag ska... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 647
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering I sommar köpte jag en Nordsvensk travare(används som ridhäst) som är supersnäll i övrig hantering men vääldigt problematisk att lasta...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: HannaAberg
·
F
Hästhantering Gör historen så kort som möjligt. Har nyligen köpt en 6 årig häst. Nykastrerad & helt ohanterad. Hästen är väldigt snäll med det...
Svar
13
· Visningar
4 355
Senast: tabac
·
Ridning Hej vi har precis fått en fd.travhäst på foder,han är 25år och va inte riden på ca.6mån vi ska sätta igång han igen.Och nu kommer min...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: Lager
·
T
Ridning Hej! Jag och min kompis har precis fått hem en häst som vi ska ha på foder. När vi provred henne och började trava, så typ...
Svar
17
· Visningar
1 880
Senast: Coolfrees
·
Ridning Om man vill lära sig att hoppa upp på en häst barbacka från marken, hur ska man då göra? Hur gör ni om ni hoppar direkt från marken...
Svar
16
· Visningar
2 917
Senast: Bowman
·
A
Hästhantering Har köpt en 13 årig nordsvensk/ardenner korsning som är hur mysig som hellst, men hon är nästinpå livrädd för nästan vad som Hellst! Kan...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: ardennern
·
Hästhantering Hej Jag behöver lite tips och råd ang. min häst som är två år, en vallack som är väldigt snäll i all hantering men vi har ett stort...
Svar
10
· Visningar
2 412
Senast: jklirla
·
Hästhantering Håller på och lasttränar min 3-åring, och hon går numera in utan problem och jag kan sätta för bakbommen. I början tyckte hon även det...
Svar
12
· Visningar
1 533
Senast: Skruttan
·
Träning Halloj! Ni med erfarenhet av P.R.E.-hästar, är de senare i utvecklingen än hbl? När börjar man i så fall sitta på/rida in dom? För...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Ingridl
·
Hästhantering Jag har problem med mina två valacker (3 och 10år). 10-åringen är en ganska raghög ponny med mycke bus i. 3-åringen är väldigt lekfull...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej, ska börja så smått med tömkörning av min 2 åring o vill helst inte ha bett i munnen på henne. Önskar lite tips på vilket slags...
Svar
12
· Visningar
3 306
Senast: via
·
I
Hästhantering Jag äger en korsning fallabella/Minishettis, han är Hingst och 1,5 år. han ska kastreras längre fram i höst. Problemet är att han bits... 2
Svar
30
· Visningar
2 862
Senast: Miloni
·
Ridning Hittade på Wikipedia: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Passage_animated.gif Är detta en OK passage, eller är detta... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 602
Senast: Kookaburra
·
I
Hästhantering Hej! I slutet på augusti så kommer jag att behöva lasta min häst själv för att kör den till EquiRehab. Ni som lastar era hästar själva... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 043
Senast: Lydia
·
T
Träning Har ett sto efter Robin Z som jag har problem med att rida i rätt form i trav. Hennes bästa gångarter är skritten och galloppen . Hur...
Svar
10
· Visningar
2 760
Senast: Vastarby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31