Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har en massa frågor! Jag har försökt googla runt och läsa på då jag har blivit intresserad av dessa sadlar och kanske tänker mig att... 2
Svar
22
· Visningar
8 009
Senast: Equidaem
·
Ridning Hej! Någon som vet om det finns ridavstånd till en ridbana eller ridhus från Storekullen i Varnhem (Västra Götaland)? Har försökt...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: icapicas
·
Träning Jag har läst mkt här och blivit inspirerad av er som rider bettlöst och har fuskat lite hemma. Är också nyfiken på halsring men jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Lager
·
Träning Inte en chans att hålla emot! Trots kimblewickbett! :-o Han som är såå lugn (nästan lite seg), tolerant och snäll alltid i övrigt men då... 2
Svar
21
· Visningar
2 637
Senast: lwt03001
·
Ridning Är det någon som vet om det finns någon hubertusjakt i småland/västra götaland. Hade varit roligt att delta i en sådan.
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: annoj
·
M
Ridning En sak som jag funderar över är hur hästens huvud rör sig när den går eller inte går på tygeln, i lösgörande form eller samlad. Tittat... 2
Svar
39
· Visningar
3 426
Senast: axel
·
N
Hästhantering Har precis blivit medryttare till ett sto. Och stoet står med ett till sto, dom är alltså två hästar i hagen. Min lilla häst är...
Svar
9
· Visningar
3 074
Senast: johanssk
·
P
Träning Ska lära in ett dressyrprogram men minns inte exakt hur bokstäverna sitter! :crazy: Finns det någon skiss (på nätet) över hur en...
Svar
13
· Visningar
8 902
Senast: Rider
·
Ridning Är det någon som provat rida i den och isånnafall vad tycker ni? Funderar på att köpa en sådan :-)
Svar
7
· Visningar
1 608
Senast: Hrannar
·
Ridning Har ett stort problem med att dressyrsadeln åker fram när hästen börjar använda sin rygg och sina bakben bättre. Annars tycker jag...
Svar
17
· Visningar
1 936
Senast: Primula
·
C
Ridning Hej. Hur långtid tror ni det tar från det man börjar rida galopp (om man rider varje dag) tills man kan ta licens för att få...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Bowman
·
B
Hästhantering Min kompis har en pigg och busig pålle när han springer lös men när han ska visas för hand så är han superseg vilket leder till att han...
Svar
8
· Visningar
1 449
Senast: Egonson_
·
P
Ridning Min ponny är en d-ponny, valack, 4 år.. Han är väldigt väldigt snäll och kan redan mycket (alltså väldigt lättlärd) nu är det såhär att...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: Mysaan
·
Ridning Har ingen aning vilket ämne detta ämne ska stå under. Gör ett försök här. Har köpt mig ett fullbod som har ett mörkt dovt ljud som...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: gulkiwi
·
Hästhantering Ja, anledningen till att jag lägger tråden här är att det handlar om en sällskapsfråga. Basic: Jag och min sambo har precis köpt hus...
Svar
16
· Visningar
1 503
Senast: Maja_Kandi
·
Hästhantering Jag har chans att ge min häst lite sällskap i hagen. Vilket jag så klart helst vill, men det finns ju så klart lite bekymmer... Ska... 2
Svar
35
· Visningar
4 097
Senast: mackan
·
Ridning Hur stor blir egentligen snedbelastningen av att rida med tappsko? Är det något man kan anta påverkar hästen till den grad att det blir...
Svar
2
· Visningar
1 378
Senast: Kallebus
·
I
Träning Har haft ett hårt år där jag fått inse att min grundridning aldrig varit det den borde och att jag inte har de kunskaper jag behöver för...
Svar
5
· Visningar
2 690
V
Träning Hej alla! :) Jag har en fd travhäst som det inte gick så bra för inom travsporten. Istället blev han inriden. Han kan...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: sara_90
·
H
Träning Hejsan! Jag och mina föräldrar har tittat lite på ett 4 årigt sto under senaste tiden. Hon går i form i alla gångarter och är ett...
Svar
6
· Visningar
3 931
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31