Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Finns det några råd/riktlinjer för hur en martingal skall tillpassas för att vara effektiv? Jag har aldrig haft en häst som har behov av...
Svar
4
· Visningar
2 693
P
Träning hallå alla. I min andra tråd fick jag massa kommentarer om att han gick över lod. Jag har alltid fått lära mig att när en häst går... 14 15 16
Svar
313
· Visningar
24 163
Senast: linkat
·
E
Träning I stallet jag håller till finns det flera avdankade hästar som inte rids över huvud tagen. Dessa hästar är mycket trevliga, jag har...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: ujent96
·
Träning Ända sedan jag började rida tycker jag att det finns ett visst "tabu ämne" inom hästhantering- om man får slå hästen eller inte. Vissa... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 722
Senast: micra
·
B
Träning Ranghög,osäker,vacker, härliga gångarter,svårlastad, kan inte vara själv, underbar med sällskap, matte med föör lite tid att ta de där...
Svar
6
· Visningar
842
M
Träning Bu börjar det dra ihop sig till sommarbete och jag behöver plannera lite inför hösten. Dags att börja bunkra upp med strö. Men vad är...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: meander
·
Träning Hej! Jag är en tjej som är väldigt intresserad av NH och jag undra lite över om det finns nån slags övning eller ett test som man kan...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Fragile
·
T
Träning Det här problemet borde väl kanske inte vara så svårt att lösa egentligen men jag har fått idè torka. Jag har en liten b-ponny. En...
Svar
14
· Visningar
1 021
Senast: Tjalfe
·
M
Träning Undrar om det finns folk här som har erfarenhet av att börja rida igen efter lång tids uppehåll? Jag minns hur det var när jag hade...
Svar
8
· Visningar
1 656
Senast: saliso
·
J
Träning min inackorderade ska nu flytta sina hästar till annan ort och min blir nu ensam. har en kompis som måste göra sig av med sina pga... 2
Svar
39
· Visningar
2 768
M
Träning När man ska klä av täcket på Pållen, så bildas en massa statisk elektricitet, och han får en stöt, eller fler:confused: . Finns det nån... 2
Svar
24
· Visningar
5 596
Senast: Lillpingu
·
Träning Mitt sto har under en tid nu bitit sig fast i vä sida av bettet. Hon är kollad av tandläkare med ett par vassa kanter bara, och...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Gauti
·
Träning Hjälp mig någon! Har jag ovanligt svaga skänklar eller gör jag bara fel? Tycker inte någon häst svarar ordentligt på mina framåtdrivande...
Svar
13
· Visningar
2 217
Senast: angelaL
·
J
Träning jag har funderat på hur jag ska förbättra min sits och då så har jag hört talas om centrerad ridning men funderar då om det har något...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: cristobal
·
K
Träning Hej alla mina älskade hästkompisar:) Jag har ett litet problem och det är att hästar i allmänhet inte gillar mig. Hästarna tycker inte...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Sammet
·
M
Träning När tycker ni det är dags att börja rida in en häst? Jag har ett sto på 2 år och 4 månader och vi har inte börjat träna med träns eller...
Svar
6
· Visningar
1 532
Senast: Sammet
·
Träning Jag funderade på en sak häromdagen. Hur många av er Engelsa ryttare är det som använder er av NH? Är det något som gör att ni inte...
Svar
18
· Visningar
1 430
Senast: svea
·
A
Träning Hej. Jag har en ponny som visserligen är världens snällaste och jätteduktig på det han gör... när han känner för det! Tyvärr kan han...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: loch
·
F
Träning Jag ska ev. köpa ny häst då min nuvarande D-ponny (arab) är 18år. Vi har kikat runt lite, jag vill främst hålla på med hoppning...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: lamagga
·
G
Träning Jag är otroligt sugen på att till sommaren rida ut på långtur med min häst och sova borta en natt eller två. Att det kräver planering...
Svar
19
· Visningar
1 558
Senast: Lantlolla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka