Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Idag med all teknisk och innovation finns det ju massa "space:ade" prylar som magnettäcken, BoT, Icevibes, anatomiska *sätt in valfri... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 468
Senast: svea
·
Utrustning DIY Tips på hur man slipper snöklampar? Ni som gör sulor av glasslock, gör ni dem så de passar helt platt i skon, eller gör ni dem lite... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 033
Senast: Miedo
·
Q
Utrustning Upptäckte härom dagen en skojig grej (efter 20 år med hästar, ja, grymt ouppmärksamt), vissa sätter fötterna i sina stigbyglar utifrån... 2
Svar
27
· Visningar
7 864
Senast: Kookaburra
·
Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 934
Senast: mily
·
Utrustning Påverkar täcket hästens betande? Jag har sett några hästar där täcket sitter åt rätt ordentligt över bogen, framför allt i överkant. Är... 2
Svar
29
· Visningar
2 102
Senast: svea
·
Utrustning Hur vanligt är det att en bomlös sadel åker runt? Jag har köpt en ghost som åkt runt när hästen skuttat iväg 2 gånger... Funderar på om... 2
Svar
34
· Visningar
4 246
·
Utrustning Jag har en Islandshäst som går på lösdrift som jag funderar på att klippa på undersidan av halsen ner mot bogen, som en trekant så att... 2
Svar
25
· Visningar
13 577
·
Utrustning Dags för ny hjälm. Förra gången var ett trauma. Har tydligen alienhuvud. Efter sju sorger och åtta bedrövelser blev det en CO Ayr8...
Svar
13
· Visningar
1 631
Utrustning Jag såg att Beris kommt ut med ett tunnare bett som man kunde beställa till och med i 10 cm. Tänkte det skulle vara kul att testa på...
Svar
9
· Visningar
1 535
Utrustning Jag har haft ikeas sortera, stora modellen i 12 år och nu är det dags att köpa nya då de börjar ge sig där man viker i locken. Har det...
Svar
19
· Visningar
1 971
Senast: Egonson_
·
Utrustning Häromdagen när jag var in på Hööks fick jag syn på Thorowgood T8-sadlarna, och eftersom jag är på jakt efter sadel till min ponny blev...
Svar
13
· Visningar
9 713
Senast: caballus
·
Utrustning I Sverige säger vi ju "pullback-nosgrimma"/"tillbakagående-nosgrimma" om de breda paddade engelska nosgrimmorna med pullback. Men i... 2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: caballus
·
Utrustning Tips på barnridbyxor gjorda för normalstora barn? Har i dagsläget hööks som sitter som ett korvskinn. Dottern är tre (fyra i februari)...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Ni som har eller har haft halvklippt häst, hur har ni täckat dem jämfört med om de varit helklippta?
Svar
4
· Visningar
4 589
Senast: Snurre
·
Utrustning Hej! Har ett BOJ bravo som jag tänkte renovera upp lite. Tyvärr har ena sidan börjat murkna rätt rejält så jag måste byta detta på...
Svar
8
· Visningar
10 455
Utrustning Hej! min första tråd här ... Jag har ett litet snart vuxet sto (5år) som jag utbildar och tränar med. Sen jag köpte henne ca 1 år sedan...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: Minsans
·
Utrustning Vad använder ni för att mocka hagen? Plastgrep tycker jag är helt värdelöst :crazy:. Vi har gräs i hagen och det trasslar bara in sig i...
Svar
8
· Visningar
3 585
Senast: akleja
·
Utrustning Hallå! Jag ska börja rida ett fux-sto men, jag vet inte vilken färg jag ska ha till henne. Har ni några tips? Hon har den typiska fux...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: mackan
·
Utrustning Det är första gången jag har helklippt häst, och två stycken.:grin: Det jag är osäker på är hur mycket täcken man ska ha på dem. Ja ja...
Svar
11
· Visningar
2 787
Utrustning Det här med bett tycker jag är väldigt intressant, hur olika bett fungerar olika bra på olika hästar, under olika moment osv. Det vore...
Svar
18
· Visningar
1 313
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka