Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag har ett par tyglar som är släta på utsidan men har stoppar inuti, om någon fattar? Just detta par är från Hööks, men de verkar inte...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Balahé
·
Utrustning Jag har ett 6årigt sto som är så svår att hitta sadel till. Hade en prestige APPALOOSA golden star som låg skit rent ut sagt. Söker nu...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: caballus
·
Utrustning Jag måste av olika anledningar byta min dragkrok från avtagbar till fast. Vad ska jag tänka på? Jag vet att verkstan säkert har koll...
Svar
9
· Visningar
794
Utrustning Jag funderar lite över vad som motsvarar passiers bomvidden, har en 28,5 pegasus som ligger som en smäck på hästen och är väldigt nära...
Svar
15
· Visningar
2 935
Senast: sommarminne
·
Utrustning Jag köpte en ELT-dressyrgjord som min häst verkligen älskar. Skulle vilja använda den även till min hoppsadel vid uteritter. Är det nån...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: susanne
·
Utrustning Jag vill ha tips på ljuddämpande huvor. Det behöver inte vara någon värstingmodell som stänger ute ALLT ljud, bara någon som dämpar det...
Svar
4
· Visningar
1 589
Senast: FiaM
·
I
Utrustning Jag letar efter mönster som passar till att sy schabrak hemma. Men hittar inte!! Vill ha i lite olika storlekar då jag tänkte ge bort i...
Svar
7
· Visningar
11 591
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag är i behov av ett nytt sadelskydd. Vad har ni för några, samt eventuella för- och nackdelar med dessa? Jag har ett gammalt slitet...
Svar
13
· Visningar
1 794
Senast: Wilfa
·
Utrustning Finns bara i en storlek. Någon som vet/kan kolla hur långa/höga dessa är (framskydd). Letar nya benskydd till min häst med ganska korta...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: peperoni2
·
Utrustning Jag håller snart på att slita mitt hår! Var sjutton hittar man 10 m tömkörningstömmar någonstans? I äkta läder, ca. 1.5 cm breda? Mina... 2
Svar
36
· Visningar
4 134
Utrustning Hej! behöver tips på sadelgjord för en häst som börjar kännas missnöjd. Sadeln ligger bra men jag måste dra sadelgjorden ganska hårt för...
Svar
5
· Visningar
658
Utrustning Vissa har fortfarande rea efter Black Friday! Osäker om man får fråga, men är det nån som vet nån sida med bra priser på utrustning för...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Har tänkt köpa ett bettlöst träns och har för mig att många rekommenderar sidepull. Vad tycker ni man ska ha för bettlöst? För och...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: Zevzan
·
Utrustning Letar efter ett milt, trevligt bett för en häst som kan bli stark men samtidigt är väldigt känslig i munnen. Rider idag på ett sånt här...
Svar
13
· Visningar
2 711
Utrustning Hästar behöver prylar, hästfolket behöver också prylar.. ibland behövs inga prylar, men vi handlar ändå! Har ni gjort några riktigt bra... 2
Svar
32
· Visningar
3 217
Senast: Bufera
·
Utrustning Hej. Jag undra om det finns någon som har ett christ corona isåfall vill jag gärna veta för och nackdelar på det....
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: caballus
·
Utrustning Hej!! Hästen har krossat ett fönster i en Star Trailer transport, ett sånt litet "tak" fönster. Vart kan man köpa ett nytt snabbt...
Svar
12
· Visningar
1 221
Senast: Toxid
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: Equilina
·
Utrustning Provade en sadel idag på pållen. Den låg bra och pållen trivdes i den :up: Det är en mycket bestämd dam som säger ifrån direkt om något...
Svar
12
· Visningar
2 410
Senast: Speedway
·
Utrustning Jag tänkte ta BE-kort. Det kommer inte ske inom den närmsta tiden av olika orsaker, men i alla fall. På uppkörningen krävs ju att man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
18 819
Senast: NettaniGbg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka