Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vad skulle du använda för bett till stor häst, 5 år, som normalt går på vanligt 3 delat bett, men blir het vid hoppning och lite svår... 2
Svar
22
· Visningar
1 222
Senast: Plantan
·
Utrustning Hur många klippningar brukar klippskär klara av innan det är dags för slipning? Självklart olika, beroende på hur mkt, hur tjock...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Pudlan
·
Utrustning Nu börjar det vara riktigt kallt ute och dax att uppdatera ridgarderoben! Jag är ute efter sk vinterridbyxor och vinterridstövlar som...
Svar
6
· Visningar
1 475
Senast: Bumpa
·
Utrustning Hej! Jag vill köpa ett nytt träns (För jag behöver verkligen mer host host :angel:). Gick i tankarna att köpa ett pullar att hoppa samt...
Svar
17
· Visningar
2 516
Senast: LesPaul
·
Utrustning Behöver snart köpa nya stigläder till min sadel. Vet bara inte helt vad jag ska kalla färgen och därmed söka efter. Älskar färgen men...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: caballus
·
Utrustning På både Jula och Biltema säljs en skottkärra med två hjul och balja i plast till ett förhållandevis lågt pris. (de ser dessutom väldigt...
Svar
17
· Visningar
2 669
Senast: ameo
·
Utrustning Hej alla! Jag kollar på youtubekanalen "Think like a horse" där Rick (han som har kanalen) sade att han tycker att allt som är av metall... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 958
Senast: Estivuz
·
Utrustning Hur sköter man bäst en ny, brun kalvskinnssadel? Butiken som sålde den frågade om jag ville de skulle skicka med skötselprodukter. Jag...
Svar
13
· Visningar
6 608
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 725
Senast: Estivuz
·
Utrustning Tips på ridbyxor med hög, inte så smal, midja. Helskoning eller grip, gärna ganska stretchiga. Ge mig tips och idéer :)
Svar
16
· Visningar
1 384
Senast: Design05
·
Utrustning Hej! En liten kvällsfundering: hur mycket vågar man hoppas på att ett par ridstövlar töjer sig i skaftet? Om man med lite (okej, ganska...
Svar
4
· Visningar
3 719
Utrustning Någon som vet vad Globus Olympic är för ngn sadel ? Har sökt men hittar ingen info :( Har en Globus Loke till Gamlingen men tycker det...
Svar
1
· Visningar
341
Senast: ankic
·
Utrustning Ni som rider ute i alla väder, vad föredrar ni att ha på benen? Velar mellan ett par chaps i vaxad bomull från börjes eller ett par... 2
Svar
29
· Visningar
1 537
Senast: Bylwis
·
Utrustning I förrgår ramlade jag av, men är osäker på om min hjälm behöver kasseras pga. det. Jag ramlade av med vänstersidan mot ett staket. Av... 2
Svar
29
· Visningar
2 361
Senast: Novali01
·
Utrustning Nu börjar mörkret komma och det kommer innebära att vi får ta in hästarna i mörkret på vägen. Har reflexdetajer på täcket samt ska...
Svar
0
· Visningar
280
Utrustning Nu är situationen ohållbar. En av mina hästar blir helt enkelt för fläskig av att ha fri tillgång på grovfoder. De andra i hagen BEHÖVER...
Svar
3
· Visningar
652
Senast: Angel
·
Utrustning Skulle vilja testa att ha någon form av GPS på hästarna i hagen för att se hur mycket de rör på sig. Har spanat lite på GPS till hund...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: sthu
·
Utrustning Funderar på att köpa en memoryfoampad till min häst då hon är lite ojämnt musklad över ryggen. Men på bilder med paddarna, som verkar...
Svar
12
· Visningar
2 635
Senast: Nitho
·
Utrustning Jag har ett nättäcke från Back on track som jag tycker sitter lite för tajt i bogen och funderar på att sprätta upp den nedre sömmen...
Svar
6
· Visningar
650
Senast: ascha
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny sadel till min häst men hobbyrider lite då och då bara så jag hade tänkt mig en sadel i 3000kronors prisklassen...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka