Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vad ska man tänka på? jag har alltid problem när jag klipper. Halva hästen går jättebra, sen börjar maskinen tugga och kamma pälsen...
Svar
14
· Visningar
2 313
Senast: sassiball
·
Utrustning Har ett sto vars huvudlag sitter bra i storlek full i flera olika märken, men på remonttränset är själva övernosdelen för kort vilket...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har tyvärr fastnat i sadeldjungeln på en häst med svängd ryggprofil och kort rygg. Som jag förstått är islandssadlarna mer...
Svar
3
· Visningar
2 011
Senast: Malin_89
·
Utrustning Är i sadelträsket igen.....:banghead: Någon som vet om de i rubriken liknar varandra något i bommen? Ni som har Pessoan, vad för rygg...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: Leeelot
·
Utrustning Har inte kvar min utrustning från när jag hade egen häst och tävlade i hästhoppning för 20 år sedan. Min föräldrar skiljdes och jag fick...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: Soffan74
·
Utrustning Funderar på att testa ett babypelham på min häst när vi rider ute i skogen. Med två tyglar, så att jag kan använda den skarpare bara när... 2
Svar
22
· Visningar
1 637
Senast: warg
·
Utrustning Tänkte köpa en rock från Jacson. Har aldrig haft eller provat något från dem och tänkte beställa från nätet. Hur är de i storlekarna? :)
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Spyro192
·
Utrustning Fyller den där metallgrejen under skor från MH någon funktion? Den håller på att lossna på min ena sko, kan jag bara ta bort den?
Svar
4
· Visningar
778
Senast: warg
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 511
Utrustning Denna bettdjungel. Har nu rensat bland mina bett och provat vad min dam trivs bäst med. Sparade ett tvådelat baucher, tredelat tränsbett...
Svar
2
· Visningar
566
Utrustning Hej. Jag ska eventuellt bli medryttare. Det är inte helt bestämt än då jag ska rida hästen några fler gånger först, men både häst och...
Svar
11
· Visningar
2 565
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 214
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag vill på sikt uppdatera mina borstar. De flesta är jag nöjd med och de är redan i naturmaterial. Men just rotviska och rotborste...
Svar
12
· Visningar
1 248
Senast: Ace
·
Utrustning Jag söker med ljus och lykta efter något jag inte vet om det finns... Har två islandshästar i tävlingskondition som på riktigt tränas... 2
Svar
21
· Visningar
2 146
Utrustning Som rubriken lyder, hur tvättat ni era schabrak? Sånna lite snyggare med mycke "blingbling" på utan att de försvinner ?
Svar
8
· Visningar
5 988
Utrustning Min Prestige Leonardo är för uppbyggd bak och för smal i kanalen för hästen vi lagt den på, så jag spånar på möjliga "efterträdare"...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: caballus
·
Utrustning kanske en dum fråga. Men kan man vända ett boggisläp för hand på ojämn gräsmark? Transporten (enkelaxlad) sjunger på sista versen och... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 990
Utrustning Hej! Vet inte riktigt var denna fråga passar in så jag tänkte att utrustning kanske ligger närmast, haha! Idag ska min islänning klippas...
Svar
3
· Visningar
529
Senast: mackan
·
M
Utrustning Ja som rubriken lyder. Är på jakt efter fiffiga knep på hur jag kan få bort hästhår från fleece. Vad som hänt är att jag tvättat ett...
Svar
3
· Visningar
2 291
Utrustning Hej alla prylgalna som har koll på läget, Vi har en liten B-ponny som ligger lite mellan storlekarna Shetland/ponny när det gäller träns...
Svar
5
· Visningar
2 592
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka