Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hittade ett star wheel hackamore bland Hööks nyheter och blev nyfiken då jag letar bettlöst alternativ att variera med till min...
Svar
10
· Visningar
4 603
Utrustning Vilket av följande släp tycker ni verkar vara det bästa köpet och varför? * Släp 1: Boj Bravo -03. Ser fräscht ut men behöver...
Svar
12
· Visningar
2 308
Senast: Seabaz
·
Utrustning Jag vet att många anser att alla bett med hävstång alltid ska vara raka, men hästen trivs inte med rakt bett så därför undrar jag helt...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Lipperta
·
Utrustning Tänkte skapa en tråd på vad för läder ni föredrar på sadlar? Om ni skulle köpa en helt ny sadel, vad skulle ni använda för läder på den...
Svar
8
· Visningar
1 733
Senast: DrT
·
Utrustning Läste någonstans att de har livstids garanti på bommen, men hittar ingen åf. Finns märket ens kvar?
Svar
2
· Visningar
439
Senast: Hellez1
·
Utrustning Hej, Mina stövlar (Arezzo Horsehead/Läder från Hööks) har blivit fläckiga på insidan av vaderna. Stövlarna är svarta men på vaderna ser...
Svar
15
· Visningar
1 959
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Har idag provat ett vanligt kimblewick med tungfrihet. Jag misstänker att det blir för trångt i munnen på mitt lilla islandssto. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Harbor
·
Utrustning Hej! Till nästa höst börjar jag ett ryttargymnasium där det kommer att vara ridkläder på 24/7. Jag kommer behöva köpa minst 4 ridbyxor...
Svar
13
· Visningar
1 753
Utrustning Rider idag med ett stångbett på min häst vilket funkar bra. Funderar på ha ett bett jag kan variera mellan, han hatar 2 och 3delade... 2
Svar
32
· Visningar
1 948
Senast: tuaphua
·
Utrustning Finns det några riktigt bra på marknaden nu? Det var länge sedan jag letade nu då jag har ridit i min distanssadel och hoppats in i det... 2
Svar
33
· Visningar
3 665
Senast: SiZo
·
Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 468
Utrustning Efter 12 år i södra Sverige har jag återigen flyttat upp till Norrland. Till vintern behöver jag ett par ordentliga vinterskor till...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har hittills använt de enkla runda nummerlapparna i plast, som sätts fast i tränset med gummiband. Men de går ju bara sönder efter...
Svar
18
· Visningar
1 690
Senast: AW
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 108
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Någon som har något bra tips på avlastande padd som passar en barefoot sadel? Helst vill jag inte ha en sån som ser ut som en vojlock...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: SkorpSmulan
·
Utrustning Är på jakt efter en ny sadelpadd och skulle behöva lite tips. Just nu har vi en sån där klassiker med ludd runt kanten men den börjar ha...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag ska beställa ett BoT-täcke till min häst men kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska köpa det med nät eller fleece. Jag tyckte...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: aleksis
·
Utrustning Hästen är 115 cm i rygglängd om jag mäter från där täcket (ett Amigo) ligger framför manken, och bak till svansroten. Amigo Hero Pony i... 2
Svar
33
· Visningar
6 698
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Noen som vet om de nyere stubbensalene er smalere enn de gamle? Har en gammel str 32 som blev alldeles for vid, men når jeg prøver en ny...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag letar efter svarta gummivävtyglar utan stoppar och som inte har snabbknäppen, men tycker det är svårt att hitta. Har nu ett par...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka