Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som har något tips på en bra dressyr sadel som passar lång ryttare? Den ska sitta på en häst med kort rygg, normal mot svängd rygg...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: FilippaH
·
Utrustning Hej! Min hoppsadel glider fram så fort jag börjar trava vilket irriterar både mig och min häst. Har provat jättemånga olika gel paddar...
Svar
18
· Visningar
4 131
Utrustning Hej! Jag har en shettis som brukar ha 105 i täcken. Behöver nu ett nytt eksem täcke då hans är trasigt. Boett ska vara ett bra täcka...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Pudlan
·
Utrustning Igår satt jag och red helt stillsamt i min dressyrsadel (tekna) när det plötsligt knakade till, högt. En snabb titt under sadeln...
Svar
5
· Visningar
2 124
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Vad är detta för sadelmärke. Graveringen på sadeln var utsliten så där såg man inte vad det var för sadel. Ledsen för stor bild. Kunde...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Nevermind
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att använda en grovdammsugare i stallet. Jag tänker inte som ersättning för golvsopningen. Men...
Svar
18
· Visningar
2 948
Senast: lizzie
·
Utrustning Finns det någon med erfarenhet av att laga golv på hästtransport? Min granne skulle behöva göra det och om jag hjälper dem så kan jag...
Svar
5
· Visningar
3 224
Senast: jemeni
·
Utrustning Som jag förstår det är travnosgrimmor i princip som en nosrem som går igenom sidostyckena, utan nackstycke som håller den där, vilket...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: mily
·
Utrustning Hej, Jag kommer att hyra häst för första gången i mitt liv och håller just nu på att inhandla allt som kan tänkas behövas till en...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Pucken
·
Utrustning Vi håller på att montera Biltemas backkamera och har stött på patrull. Skulle någon vänlig själ med denna kamera vilja fota hur de...
Svar
0
· Visningar
1 553
Senast: Sockerbit
·
Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver ett nytt bett. Enligt utbildad hästtandläkare har hon liten mun och behöver ett smalt bett. Hon har nu...
Svar
7
· Visningar
4 033
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! Är det någon som testat Trinity’s utrustning? Jag har själv testat schabraken men dom glider bakåt på min häst vilket jag aldrig...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Daydreamer
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först... 2
Svar
21
· Visningar
2 632
Senast: caballus
·
Utrustning Jag måste köpa ett par nya tyglar då mina gamla går på sista versen. Kravet är att de ska vara smala, helst av gummi och inga stroppar...
Svar
6
· Visningar
1 148
Senast: Harbor
·
Utrustning Ny bil är beställd, totalvikt 2380 kg. Med utökat B-kort får jag dra 4250 kg vilket lämnar 1870 kg till släpet (om jag inte tolkat... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 508
Utrustning hej finisar :love: Jag har en fråga till er :banana: Vilket bettlösa träns är det bästa? :)
Svar
4
· Visningar
613
Senast: Efwa
·
Utrustning Någon som vet hur hööks sidepull med rep är i storleken? Såg att det bara fanns i full, min häst har eg x-full Vet att de har ett till...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: LesPaul
·
Utrustning Hej på er!! Tittat på en häst vart ägaren tycker att han ska ha en frank baines eller en antares sadel...för att han har lång och rak...
Svar
5
· Visningar
1 456
·
Utrustning Hittar inte så mycket när man söker/googlar. Är det någon som har haft en sån, hållbarhet, kvalite på läder osv?
Svar
5
· Visningar
2 093
Senast: Magnum
·
Utrustning Tänkte på Santa cruz och globus sadlar. Hur är de i vidd i förhållande till varandra? Alltså t.ex. xvid santa cruz, vad är det närmast i...
Svar
1
· Visningar
673
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka