Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Nu när jag börjar ta lektioner på ridskolan med min häst så kommer jan förmodligen svettas ihjäl i vinter om jag låter han ha sin...
Svar
10
· Visningar
1 453
Senast: Zevzan
·
Utrustning Någon som är duktig på de olika modellerna för Passier hoppsadlar. Jag har en Passier PSL till min gamla, den ligger OK på unghästen... 2
Svar
20
· Visningar
2 718
Senast: lizzie
·
Utrustning Kompisen hade fått låna ett schabrak, men vet inte vilket märke det var på det. Tydligen fanns ett stort rött x på den, någon som vet...
Svar
4
· Visningar
615
Utrustning Min häst har rivit sönder sin flughuva dom bara är någon vecka gammal, och tycker öronen på den är lite trånga för honom. Har ni någon...
Svar
14
· Visningar
802
Senast: Martina_m
·
Utrustning Hej! Jag undrar om det skulle gå att göra en egen barabacka sadel eller liknande.
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: svea
·
Utrustning Min häst nystar och har alltid små skav/sår på kotorna fram. Hon verkar inte störas av det även om det säkert måste påverka henne. Jag...
Svar
13
· Visningar
2 442
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Detta kanske låter jättekonstigt, men jag köpte en ny (Lamicell) ridhjälm nyligen efter att ha haft min gamla euro-lite väldigt, väldigt...
Svar
1
· Visningar
493
Senast: Ace
·
Utrustning Hej alla kloka... Funderar på tyglar till en häst som ibland kan skutta iväg och snabbt behöva stoppas. Smidiga, men ändå lätta att...
Svar
18
· Visningar
890
Senast: susanne
·
Utrustning Finns det något sadelproffs här som kan se vad det är för sadel på bilden? :p
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Zoya
·
Utrustning Då jag (antagligen) kommer att rida ute hela hösten och vintern, vill jag inte gärna slita på min fina Samshield hjälm. Har använt den...
Svar
17
· Visningar
2 180
Senast: Saigon
·
Utrustning Vi har blivit med en liten Welsh Mountain ponny, som nu bor i en lösdrift. Vi har ingen tidigare erfarenhet av detta och undrar hur 17... 2
Svar
26
· Visningar
5 437
Utrustning Hej! Vad kan ni rekommendera för kyldamasker/kylprodukter? Min veterinär rekommenderar Ice Vibe från HW, men de är så jäkla dyra. Har...
Svar
12
· Visningar
3 585
Senast: Nple
·
Utrustning hej! Har en halvblod/ardenner korsning. Fick med sadel när jag köpte hästen som ligger bra, men jag sitter inte bekvämt i den. Har någon...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: Lipperta
·
Utrustning Jag har länge velat ha en ordentlig tömkörningsgjord att tömköra med :), verkar dock som att det antingen är platt neopren gjord eller t... 2
Svar
23
· Visningar
4 667
Senast: Speedway
·
Utrustning Hej! Någon som vägt upp sitt Thulesläp som kan berätta hur ni gick till väga samt vad det kostade? Har ett Thule Excellent GP jag vill... 2
Svar
28
· Visningar
7 433
Senast: Moffsan
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett nytt pannband. Jag vill gärna ha något mer än slätt läder men absolut inte kristaller eller pärlor. Den enda...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Miingla
·
Utrustning Vad använder ni för tyglar när ni rider, några speciella favoriter? :) 2
Svar
32
· Visningar
1 683
Senast: lisa412
·
Utrustning Hej, har ni några tips hur man prövar ut rätt längd på dressyrgjord? På allroundsadeln är gjorden 120 cm.Vet att det styrs av en mängd...
Svar
5
· Visningar
2 511
Utrustning Hur är dom i storlek och passform? Tror det kan tänkas bli en sån om jag inte hittar en pikeur i rätt färg och storlek begagnat.
Svar
0
· Visningar
334
Utrustning Testade en ny sadel på min häst idag, den ligger bra på henne när hon står still. Men när jag rider lätt i traven glappar/lättar den...
Svar
11
· Visningar
4 611
Senast: Bells
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka