Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vad har ni för erfarenheter av deras täcken? Märker ni någon skillnad på hästarna? Vilken modell har ni och hur är passformen? Är de... 2
Svar
21
· Visningar
4 800
Senast: Buck
·
Utrustning Nästan alla mina täcken läcker som såll, kunde lika gärna haft innetäcken ute. Har givetvis försökt impregnera dem men det funkar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 954
Senast: pews1972
·
Utrustning Yes, ännu en bettråd. Min lilla häst är knepig i munnen, har varit lite brötig sen han kom. Är grön och outbildad, underhalsen från... 2
Svar
30
· Visningar
2 500
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag köpte en ny (dyr) ridhjälm för ett tag sedan. Provade såklart noga innan köp och den satt jättebra. Har dock insett att mitt huvud...
Svar
10
· Visningar
2 109
Senast: Efwa
·
Utrustning Lindar ni era hästars ben vid något tillfälle? Isåfall, när? Hur? Och varför? Det finns ju en hel uppsjö av olika paddar och lindor för... 2
Svar
38
· Visningar
3 617
Utrustning Min ponny gillar inte träns som går över tänderna, som aachenträns. Vi har försökt med många olika träns från olika anatomiska märken...
Svar
16
· Visningar
2 091
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Jag har kommit fram till att jag behöver köpa ett släp med frontutlastning, drömmen hade varit ett ume b50, men för att vara realistisk... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 674
Senast: Mearas
·
Utrustning Enligt en artikel på en annan hästsida står det att 750 ekipage från 3 olika klasser/inriktningar från 3 olika länder där en stor andel... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 679
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Har lite frågor om strl, slitstyrka, horseware eller bucas! Har en häst som drar 135 i vanliga täcken som går på lösdrift med naffsiga... 2
Svar
32
· Visningar
3 933
Senast: Emor
·
Utrustning Hej! Jag ska provrida två sadlar imorgon och funderar lite på om någon av er kanske har någon erfarenhet av dessa två? Min häst...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Habina
·
Utrustning Det går åt mycket syre när Knubbe åker släp, har funderat på detta om att byta till ett med bättre ventilation. Nån som vet vilket... 2
Svar
33
· Visningar
7 468
Senast: Snurre
·
Utrustning Imorgon slår portarna upp till Eurohorse 2017! Alltid roligt med en tråd där buke-folket kan stoltsera med sina nya inköp :D
Svar
16
· Visningar
1 480
Senast: FadeAway
·
Utrustning Igår hade jag en köpare här som provade ett par helt nya stövlar som jag ska sälja då jag gått ner i vikt. Jag mötte henne i dörren och... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 635
Senast: Lipperta
·
Utrustning Jag ska tävla dressyr om ca 1 vecka och har inga ridstövlar. Jag rider i jodhpurs till vardags. Är det lönt att nu köpa ett par stövlar...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: Lingon
·
Utrustning Hej! Letar sadel till hästen, arab som för tillfället är omusklad. Funderar på om en prestige paris skulle kunna passa? Ska ta ut...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Dragontail
·
Utrustning Hej! Jag har funderat på en sak, jag har en sadel som är 17,5, har några schabrak och alla är i Full, men vissa av dom är kortare i...
Svar
11
· Visningar
1 298
Senast: Seabaz
·
Utrustning Tycker det är så fult med aachen utan snokremmen pga fästet som sticker ut, men hittar inga fina engelska nosgrimmor. Letade på...
Svar
9
· Visningar
938
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag har fått låna en pulsmätare som ska användas på människor. Går den att använda på häst också? Jag behöver inte rida med den på men...
Svar
13
· Visningar
5 405
Utrustning Rider idag min häst på ett tredelat sötmalmsbett. Han går bra på detta men tänker att jag skulle köpa ett bett till att variera mellan...
Svar
3
· Visningar
1 926
Utrustning Vad har ni för erfarenheter utav tränset? Har hört både bra och dåliga grejor, nyfiken eftersom nackstycket är såpass annorlunda.
Svar
3
· Visningar
588
Senast: Klaralg03
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka