HW eller Bucas?

S

Ser ut att ligga väldigt bra :)

Ja jag är sjukt imponerad faktiskt :) Min häst har typ bott i detta blåa i flera månader (inte nattetid) o det har funkat prima! Älskar verkligen HW men efter ett flertal som läckt mer än stallkompisens billigare täcken (tom de min häst dessutom gjort revor i...) så bytte jag en sväng till Shires som höll tätt men som min häst verkade växa/bredda sig ur för de började glida på sned. Köpte PE tidigare i höstas i har nu bytt ut hela utetäckesgarderoben :rofl: Började nästan gråta efter första hällregnet o det var lika tätt som Shires dessutom.

Stalltäckena är också jättefina men inte alls lika prisvärda som utetäckena.
 
Ja jag är sjukt imponerad faktiskt :) Min häst har typ bott i detta blåa i flera månader (inte nattetid) o det har funkat prima! Älskar verkligen HW men efter ett flertal som läckt mer än stallkompisens billigare täcken (tom de min häst dessutom gjort revor i...) så bytte jag en sväng till Shires som höll tätt men som min häst verkade växa/bredda sig ur för de började glida på sned. Köpte PE tidigare i höstas i har nu bytt ut hela utetäckesgarderoben :rofl: Började nästan gråta efter första hällregnet o det var lika tätt som Shires dessutom.

Stalltäckena är också jättefina men inte alls lika prisvärda som utetäckena.

Jag har en kompis som köpte HW so läckte genom :(
Det 370g kommer jag ju ha när det är minus så det gör ju ingen men ska jag ha lite tunnare täcken får de inte läcka!

Vart köper ni ifrån? Jag googlade och kom bara till deras hemsida? :)
 
Jag har en kompis som köpte HW so läckte genom :(
Det 370g kommer jag ju ha när det är minus så det gör ju ingen men ska jag ha lite tunnare täcken får de inte läcka!

Vart köper ni ifrån? Jag googlade och kom bara till deras hemsida? :)

Köper direkt från dem, är jättebra o ha o göra med dessutom (har testat igenom deras fltskydd :D). Håll koll på erbjudanden på deras fb o flikarna på hemsidan. Mycket rabatter som roterar :)
 
Jag gillar också PE men upplever täckena som väldigt varma, på gott och ont. Hästen känns varmare under sitt 200g täcke från PE jämfört med ett billigt 200g från hööks. Någon annan med samma erfarenhet?
Upplever inte samma skillnad med deras 200g liner och ett billigt regntäcke över så troligtvis beror det på yttertyget. Jag har bara haft PE täcken med högt denier.
 
Har också bara de med högst denier. Min häst är väl inte bästa o jämföra med dock. Men det är ju ganska fluffiga så de kanske är effektivare pga det?

Han har nu ett 300 g stalltäcke under både vanliga stalltäcket (PE 200 g Lucanta) o under utetäcket (PE Stormbuster, dvs fast helhals, 450 g). Han är spårklippt :rofl: Men han trivs uppenbarligen inte mer kylan i Skåne. Frös så han skakade o var mkt obekväm igår så därför fick han ett täcke under. Trodde faktiskt inte det skulle behövas under 450 g.
 
Ni som har koll på PE här inne @the_connemara , @maddie202 , @lady_vip mfl?
Om jag har en häst där täcken i 145 är lite korta, hade ni köpt PE i strl 6'6 eller 6.9? Kallblod ska tilläggas.
Mina har 6,3 i Shires, tycker de sitter som en smäck. Köpte PE i 6,3 i det första jag köpte, men upplevde att det var på gränsen till för kort, så nästa (i exakt samma modell) köpte jag i 6,6, och det blev lite stort.
Så jag håller mig till 6,3 i fortsättningen. Dessutom, efter att ha konfererat med @the_connemara kom vi fram till att modellen med fast hals möjligtvis är liiiite mindre i stl än de med avtagbar hals.

Så välj inte för stort skulle jag säga, de är inte små i storlek.
 
Mina har 6,3 i Shires, tycker de sitter som en smäck. Köpte PE i 6,3 i det första jag köpte, men upplevde att det var på gränsen till för kort, så nästa (i exakt samma modell) köpte jag i 6,6, och det blev lite stort.
Så jag håller mig till 6,3 i fortsättningen. Dessutom, efter att ha konfererat med @the_connemara kom vi fram till att modellen med fast hals möjligtvis är liiiite mindre i stl än de med avtagbar hals.

Så välj inte för stort skulle jag säga, de är inte små i storlek.
Åh! Det där gjorde det inte enklare ju... Fast hals är inte intressant här. Antagligen omte avtagbar hals heller. Hom har 145 i shires idag men det är lite tajt i bogen och lite rumpa sticker fram, hon behöver därför ety nytt. Vill ju inte köpa ett nytt som är för kort, ett som hon kommer kissa på...
 
Åh! Det där gjorde det inte enklare ju... Fast hals är inte intressant här. Antagligen omte avtagbar hals heller. Hom har 145 i shires idag men det är lite tajt i bogen och lite rumpa sticker fram, hon behöver därför ety nytt. Vill ju inte köpa ett nytt som är för kort, ett som hon kommer kissa på...
Då hade jag tagit 6,6. Det hade antagligen suttit perfekt på min om han varit lite kralligare. Min är sportmodell, maggjordarna är för långa för honom. Min andra, mer kallblodsmodell, funkar perfekt i en 6,3 och 145 i Shires är perfekt på henne.
Alla deras täcken har ju så att du kan sätta på hals om du vill (om det inte är fast hals eller halvhals).
 
Då hade jag tagit 6,6. Det hade antagligen suttit perfekt på min om han varit lite kralligare. Min är sportmodell, maggjordarna är för långa för honom. Min andra, mer kallblodsmodell, funkar perfekt i en 6,3 och 145 i Shires är perfekt på henne.
Alla deras täcken har ju så att du kan sätta på hals om du vill (om det inte är fast hals eller halvhals).


Det var tur att jag tog det i storleken mindre, som du tipsade om, alltså 6:6. Hon hade nog simmat annars. Vet inte vad jag tyckte om passformen egentligen på henne; lite trångt fram och stort på sidorna. Men vi utvärderar, går ju alltid att sälja annars. Hon passade oväntat bra i färgen dock, hade inte så mycket att välja på men det blev bra ändå. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 370
Senast: Camigween
·
Utrustning Täckessäsongen är här och jag skulle behöva uppdatera min hästs täckesgarderob. Problemet är att jag ännu inte hittat rätt modell på...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: lytesout95
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 602
Senast: Wembley
·
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp