Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

A
Utrustning Som ni kan förstå av rubriken så har jag aldrig köpt en sadel till min häst. Men nu har jag bara bestämmt mig. Jag vill ha en bomlös...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Spider84
·
J
Utrustning Jeg har en shagya-araber vallak som har kraftige ben, men de er ikke så lange. Så jeg sliter med å finne senebeskyttere til han. Pony er...
Svar
4
· Visningar
696
L
Utrustning Är lite nyfiken på vad du använder? Om benskydd, vad för några? Om Benlindor, elastiska eller fleece (eller om det finns något mer?)...
Svar
18
· Visningar
1 765
Senast: loveratte
·
R
Utrustning Kan man köpa ett svart träns med vitt foder åt en fux tycker ni? :crazy: :bow:
Svar
11
· Visningar
837
V
Utrustning vilken sadel kan möjligen passa en bred, platt, svängd/överbyggd rygg? minimal manke och väldigt rund. kilbossa är uteslutet. ca... 2
Svar
28
· Visningar
2 005
Senast: _Vivi_anne_
·
Utrustning en i stallet har ett ulltäcke till sen travare som dom fick med honom. har även sett detta täcke på andra travare. aldrig på...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: LadySara
·
K
Utrustning Snea stigbygelplatter, som är högre på ena sidan och sedan går nedåt,- förstår ni vad jag menar?:D Undrar vad dom är bra för, eller...
Svar
15
· Visningar
950
Senast: pannkakssmet
·
Utrustning Jag kanske är i fel forum nu, då ber jag om ursäkt. Jag fick en anmärkning på kulhandsken när jag besiktigade transporten i veckan...
Svar
7
· Visningar
4 983
Senast: Sophia_
·
Utrustning Jag letar efter ett skarpare bett till min dressyrponny, eftersom hon börjar att bli väldigt stark emellanåt, vilket har lett till en...
Svar
19
· Visningar
1 245
Utrustning Jag behöver hjälp med att matcha mig och min häst inför tävlingssäsongen. Jag funderar att köpa en rosarutig skjorta. Men skär det sig...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: cardior
·
Utrustning Hur skiljer sig en ponny sadel från en "vanlig" häst sadel? JAg förstår att den är mindre... Men vart? Jag har fått tag i en sadel som...
Svar
8
· Visningar
2 011
Senast: lissa
·
Utrustning Skicka in några speciella bett. De behöver inte vara snälla eller otäcka. Men de ska vara ovandliga. Kanske bara en knasig färg eller...
Svar
19
· Visningar
1 235
Senast: rostad
·
Utrustning Min säkerhetsväst sitter bra och är bra utpassad efter mig. Men inte för sadeln.. :p Precis där bakvalvet slutar slutar oxså västen. Så...
Svar
11
· Visningar
898
R
Utrustning Någon som har något bra tips till att rengöra ryktsakerna på?
Svar
14
· Visningar
1 956
Senast: _Runaway_
·
G
Utrustning Satan ....ska idag va med på en hopp tävling. Problem är att den är utomhus, och bara för det så är det -2 grader. Kan man tävla i en...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Felway
·
Utrustning Jag har en känslig liten dam som är mjuk och fin i munnen i vanliga fall, men i hoppning blir hon JÄTTE stark och drar och har sig och...
Svar
16
· Visningar
963
Senast: diabla
·
Utrustning Halloj! Jag är otroligt nyfiken på bomlösa sadlar och funderar på att köpa en ;) ! Har kollat runt på www.stallvra.com och westernsadeln...
Svar
1
· Visningar
654
K
Utrustning Nån som vet om det finns nån ridsportaffär som har Mias ridtäcken/schabrak? I närheten av Halmstad alltså?
Svar
4
· Visningar
805
Utrustning 1.Hur vet man att bommen på sadeln är av,hur ser/känner man det? 2.Vilken lädertvål/kräm/annat ska man använda för att rengöra sadeln...
Svar
2
· Visningar
591
A
Utrustning Nu behöver jag lite hjälp! Motsvarar 30 "normal" i M&N?? Är dessa sadlar generösa i bomvidden? Tackar på förhand :bow:
Svar
9
· Visningar
9 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka