Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning :idea: Lifehack sprider sig som en löpeld på nätet, överallt finns kluriga typer som förenklar livet med sina idéer! Ett av mina tips... 7 8 9
Svar
168
· Visningar
34 379
Senast: warg
·
Utrustning Efter att ha haft problem med hästens mungipor mer eller mindre sedan jag köpte honom så har jag kommit fram till att han är...
Svar
5
· Visningar
1 953
Senast: Ace
·
Utrustning Nån som provat detta och isåfall i vilket utförande? Funderar på att skaffa till hösten. Skulle vilja ha ett regn som bas och två 100...
Svar
19
· Visningar
3 231
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning vet inte om jag varit bortskämd tidigare med 30 dagars faktura vid leverans av ny sadel. Har köpt ny sadel av en annan leverantör denna...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: Equilina
·
Utrustning Håller nu på att testa mig fram bland lite olika bett. Har ett som funkar ok, men är sugen på att hitta ett som herr von kräsen kuse...
Svar
8
· Visningar
1 222
Senast: EmmaN
·
Utrustning Jag ska köpa en samshield hjälm och är orolig på hur dom på min lilla ridskola kommer att reagera. Det brukar inte vara jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 474
Senast: Cambiaso
·
Utrustning Håller på att Googla till dödagar. På mitt stall har Händige Harry fixat med elen till hagarna. Jag har konstaterat att matarkabeln...
Svar
12
· Visningar
1 536
Utrustning Hej Gubben här hemma har nu börjat fundera mer på släp efter helgens akuta trip till kliniken och vi inte hade ett ända släp hemma utan...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag är på gång att leta släp, min unghäst är lastad och transporterad till träning mm ett par gånger i min ägo. Han är mycket...
Svar
19
· Visningar
1 826
Senast: Hellez1
·
Utrustning Gammeltanren är fruktansvärt irriterad i ögonen av alla flugor. Har provat alla flughuvor som finns, känns det som, men hon är en expert...
Svar
9
· Visningar
867
Senast: Milene
·
Utrustning Har funderat lite på dethär med bomlösa sadlar, passar man ut bomlösa t ex dressyrsadlar (som ser ut som sadlar med bom) ?
Svar
2
· Visningar
536
Utrustning Tänkte klicka hem det där nya flug-regntäcket från Horseware, när det var på rea. Fult är det, men spelar roll om det funkar. Nån som...
Svar
11
· Visningar
1 323
Senast: Monkie
·
Utrustning Hej Jag undrar måtten på pannband till häst i de olika storlekarna ? Hur långtbehöver bandet vara och hur stor i cm behöver öglan vara...
Svar
1
· Visningar
543
·
Utrustning Vår häst halkade häromdagen på lämmen vid urlastning och gick ner på knä. Jag vilja såklart förhindra att detta händer igen, så vad gör...
Svar
12
· Visningar
1 503
Senast: Milene
·
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: aida
·
Utrustning Jag köpte senskydd begagnat, de luktade skunk när de låg i påsen men såg skitiga ut så jag tänkte väl att en tvätt senare borde de vara...
Svar
14
· Visningar
2 019
Utrustning Jag snubblade över denna nyhet när jag slösurfade i hästbutiker. Eftersom jag är tokintresserad av innovation, kanske speciellt på...
Svar
10
· Visningar
2 009
·
Utrustning tips på bra stigbyglar som har bra grepp men inte är allt för dyra
Svar
1
· Visningar
384
Senast: kristin
·
Utrustning Jag har ett PS high jump som jag har ägt i snart 2 år och tagit väl hand om. Det tråkiga är bara att mönstersömmen på nosgrimman inte är...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: carriemma
·
Utrustning Hej! Har lite funderingar kring sadlar då jag har lite tankar om min Eqiupe Expression sadel skulle passa en maxad D ponny? Ganska...
Svar
5
· Visningar
2 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens barnfilmer
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hur sover ni???

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈