Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

C
Utrustning Är lite nyfiken på hur ni använder stallbandage på era hästar. Jag har det på min unghäst när hon fått gå ett lite hårdare pass. Allt...
2
Svar
25
· Visningar
2 360
Senast: pinky
·
A
Utrustning Har sedan tidigare ett billigt fleecetäcke som jag använt som svettäcke om somrarna. Suger upp fukten från hästen snabbt och sedan...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: piggis_83
·
B
Utrustning nu har jag hittat en sadel som jag tycker låter jättebra, men då undrar jag om det är någon här som känner till den, kanske har en själv...
Svar
14
· Visningar
1 031
Senast: skuggi
·
Utrustning Har nu fått lära mig att INTE använda syntet/gummi bett pga att de bränner sönder hästens mungipor. (utalande från hästtandläkare) ´Har...
Svar
8
· Visningar
2 198
Senast: jojjon_89
·
K
Utrustning Hej! Jag ska köpa ett bävernylontäcke som är vind och vattentätt som jag ska ha som regntäcke till min b-ponny. När man köper det så...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: Kallblod
·
G
Utrustning hej! Jag ska ha en häst på prov ett tag nu å hon har ingen sadel. Vill ju inte lägga ner en massa pengar på en dyr sadel om jag inte ska...
Svar
10
· Visningar
1 504
Senast: Gilan
·
Utrustning Hejsan! Undrar om det är någon/några av er som vet något om hur dessa lastbilar är rent kvalitetsmässigt? Kända problem, eller är de en...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Intejag
·
Utrustning va har hästarna på era ridskolor för utrustning?? märken?? mm. satt å pratade lite om de i fredas.. å insåg va stolt ja va över "min"...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Arriba
·
N
Utrustning Själv använder jag inga nosgrimmor på min häst. (Men ponnyn har) Och jag tror många använder det pga att de sitter där när man köper...
2
Svar
33
· Visningar
1 597
Senast: Horsen
·
P
Utrustning Har blivit erbjudan att köpa en Olympic Jessica, av en kompis. Den har 2-3 år på nacken, men är inte mycket använd. Han har köpt den för...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: Peregrin
·
Utrustning Vilken inspänning anser ni är lämpligast när det gäller longeringen?
Svar
15
· Visningar
1 892
Senast: Jenny_K
·
T
Utrustning ..är ju det bett man använder tillsammans med stången när man rider på kandar, om jag fattat rätt. Men kan man rida på bara bridong...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Athina
·
Utrustning Jag ska beställa boots till min häst, men vet inte vilken storlek som passar. Han är ca 155 cm hög och ser ut som en ponny, har strl 2 i...
Svar
7
· Visningar
2 349
Senast: sweep
·
Utrustning Kan någon tipsa mig om en sadel med rejäla stöd för benen?Eftersom min sits behöver "hjälpas upp lite" skulle en sådan sadel vara...
Svar
4
· Visningar
807
C
Utrustning Har skrivit förut om en bett fråga till en känslig ridskolehäst... Fick många förslag till ett tredelat smalt bett. Han går nu med ett...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Jessica
·
Utrustning Har nu provat en uppsjö av sadlar med olika bomvidder, problemet är att "normal" varierar så vansinnigt mycket mellan sadlarna, kan...
Svar
12
· Visningar
3 027
Senast: Fifflan
·
Utrustning Ska sy paddar att ha under lindorna i transporten, stora paddar ska det vara och vadderade! Men vilka mått kan bli bra? "Vanliga" paddar...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Rea
·
I
Utrustning varför kan man inte ha elastiska lindor direkt mot hästens ben egentligen? man har ju bara lärt sig att det inte ska vara så , men...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: suisyola
·
O
Utrustning har sett på ett flertal inlägg, att det står att eko oljan inte är bra för lädret. det står även "Kolla mickes tråd" ja har letat å...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: Immer
·
F
Utrustning Vad i hela friden? :confused: :D http://cgi.glirnashopen.com/cgi-bin/images/bett_rakt_2.jpg "Ett rakt muffbett från Globus framtagen av...
Svar
15
· Visningar
7 055
Senast: Farouk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp