Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

C
  • Låst
Utrustning En tipstråd för alla oss som inte har råd att köpa den där nya, fina transporten vi drömmer om men ändå vill att hästen skall åka bra... 77 78 79
Svar
1 564
· Visningar
367 273
Utrustning Hej! Nyfiken på vad era bilar får dra för släptotalvikt på B-körkort? Skriv gärna!! 4 5 6
Svar
109
· Visningar
19 432
Senast: Caffe
·
Utrustning Köper ni dyra eller billiga prylar till både dig och hästen? Om ni blandar, vad köper ni dyrt resp billigt? Köper ni mängder av... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 316
Senast: clusia
·
Utrustning Det var några år sedan jag red in en unghäst, och eftersom det forskas hela tiden så ändras ju rekommendationer och man upptäcker ju nya...
Svar
18
· Visningar
3 899
Senast: pinky
·
Utrustning Vad för typ av benskydd bör man ha på hästar som verkligen inte kan hoppa? Senskydd skyddar ju baksida och sidor på underbenet men när...
Svar
10
· Visningar
3 971
Senast: Buck
·
F
  • Låst
Utrustning Eftersom det finns en sadellista för bomsadlar så varför inte skapa en för bomlösa. Vilka märken/modeller passar olika ryggtyper???? 84 85 86
Svar
1 706
· Visningar
229 152
Utrustning Ja vad använder ni, med eller utan resår? Och varför, varför inte? 2
Svar
24
· Visningar
5 970
Utrustning Jag har precis konstaterat att min unghäst inte gillar bettet så nu tänker jag låta henne slippa det, men frågan är vad som är bäst...
Svar
6
· Visningar
1 808
Senast: minda
·
J
Utrustning Hur ska ett kapson sitta? Hur tight etc?
Svar
0
· Visningar
731
Senast: Johnson
·
Utrustning Som rubriken lyder är... det någon som har eller har testar en Tekna islandssadel? Vilka hästar ligger den bra på, skön att rida i, och...
Svar
2
· Visningar
2 075
Senast: harri
·
Utrustning Hur lång ska dressyr gjorden vara? Så att spännena hamnar på schabraket? Eller nedanför? På schabraket kanske stör en duktig ryttare...
Svar
11
· Visningar
2 296
Senast: gylle
·
Utrustning har fastnat för just märket Star i mitt letande efter en bra beg.transport för en hyfsad penning. I mitt sökande har det dykt upp lite...
Svar
13
· Visningar
6 339
Senast: amandamellbin
·
Utrustning Jag har beslutat att hädanefter rida bettlöst på min pålle. Provade idag med vanligt hack och det var en helt annan häst. Så som det ser... 2
Svar
20
· Visningar
7 095
Senast: lewellyn
·
B
Utrustning Hej Jag köpte idag ett kimblewick strl 10.5. MEN nu när jag kom hem så hade jag inga tyglar som passade i hålen på bettet :( Så jag...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Gelina
·
Utrustning Finns det några buke-människor som använder klacksporrar?:) Kan ni inte slänga in nån bild på era, gärna "in action" också, alltså när... 2
Svar
22
· Visningar
3 084
Senast: Got2Be
·
Utrustning Eller håller den formen för evigt? Jag har köpt en begagnad prestige-sadel som har latexpaneler? Kan vara inbillning, men jag...
Svar
2
· Visningar
2 150
Senast: gylle
·
Utrustning Jag klurar på om jag kan klippa bort den där flärpen på nosgrimman som snokremmen ska sitta i, eftersom jag aldrig använder den och då...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Equilina
·
Utrustning Nu vet jag att det finns många trådar om detta men jag hittar inte svaret jag söker där..... Jag får hem min nya bomlösa i dag och då...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: EmmaW
·
Utrustning Är i färd med att köpa nya boots till grabben då de jag har kvar från förra hästen är för små. Frågan är nu, de har jag har är...
Svar
5
· Visningar
2 791
Senast: iNHALE
·
Utrustning Någon som testat Acavallos gummiboots (de som man drar över hoven)? Hur är hållbarheten? Det ser ut som de går in under skon/hoven...
Svar
2
· Visningar
5 081
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka