Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

G
Utrustning Lånade en väns transport idag. Jag tror min häst råkade på något konstigt sätt ha sönder luckan som man kan välja att ha öppen när man...
Svar
9
· Visningar
1 660
Senast: Super Tom
·
L
Utrustning Hej! Jag har ett litet problem när det gäller bett... Jag har en 14 årig d-ponny, han är tävlad LA/LA och välutbildad, dock har han på...
Svar
4
· Visningar
2 436
Senast: londoninmyheart
·
S
Utrustning Kan någon se på de här bilderna och berätta för mig hur ni tycker ryggen är? Är den rak, svängd, hög/låg manke, bred/smal rygg osv. Vad...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Totola
·
Utrustning Någon som vet vad detta är för förbygel? Det ser ut att finnas en ''plupp'' på delen som går under bogen men man ser ju inte vad det är...
Svar
12
· Visningar
1 567
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Vad tror ni om det? Någon som använder såna i hagen? Eller det finns bättre allternativ? Hästen behöver skydd i hagen av tre...
Svar
9
· Visningar
1 219
T
Utrustning Hoppas det finns nån jägare eller fiskare här på buke. Veterinären gav mig tips om att göra en gjordtunnel av rådjursskinn...
Svar
6
· Visningar
1 310
Senast: Undret
·
A
Utrustning Letar efter täcken med hel hals, med mellan 100-200g. Har två jättebra hel-hals täcken, ett helt ofodrat och ett med 300g, men behöver...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: Ms_Antrop
·
Utrustning Jag behöver tips! Jag skulle vilja brodera på ryggen en jacka att ha när man åker iväg och tränar/tävlar men jag vet inte vad det ska...
Svar
8
· Visningar
1 744
Senast: sthu
·
I
Utrustning Det är nämligen så att min kompis ska snart få en liten flicka och det SKA bli en häst-tjej! ;) Nåja, man kan ju hjälpa till lite. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: Idaidut
·
Utrustning Någon som som provat någon av de nya wintec-modellerna? De ser ju onekligen ut att ha mycket bättre passform än de gamla som jag...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Någon som har nån erfarenhet av enhästars-släp? Jag ska köpa nytt eller begagnat, och när vi idag var hos en återförsäljare talade han...
Svar
14
· Visningar
5 450
Senast: Tajger
·
P
Utrustning Nu har jag införskaffat en bomlös sadel! En Pfiff blev det, men då den är begagnad så medföljde en pad. Problemet med den padden är...
Svar
16
· Visningar
2 998
Senast: palle
·
S
Utrustning Måste skaffa mig ett nytt släp till min pålla och börjar bli lätt rådvill. Har siktat in mig på ett boj insikten slår mig - jag får inte... 2
Svar
20
· Visningar
3 240
Senast: Aquakatt
·
A
Utrustning Vad är viktigt för er vid val av täcke? Vad är det ni tittar efter då ni provar det? Hur sitter det ultimata täcket för er...
Svar
15
· Visningar
1 488
Senast: pulkaskurk
·
H
Utrustning Har ett fullblod som har jääääätte smala ben :eek: vilka transportskydd skulle kunna passa? Hon har COB i längden, men flertalet skydd...
Svar
10
· Visningar
1 598
C
Utrustning Hej! Jag ska hyra foderponny under det här läsåret, och har tidigare "bara" ridit på ridskola (under 7 år, dock fler än 2 grr/vecka sen... 2
Svar
21
· Visningar
2 163
Senast: comedy
·
Utrustning Stubbens nya Islandshästsadel Adventure. Den såg alldeles ljuvlig ut!!! :d Har någon sett/prövat den?
Svar
3
· Visningar
2 309
Senast: Join Me
·
V
Utrustning Läste i en annan tråd att bomlösa sadlar passar alla hästar oavsett typ av rygg. men så läste jag i en annan tråd att man ska helst ta... 2
Svar
37
· Visningar
3 534
Utrustning Jag är lite nyfiken på Bomberbetten. Speciellt då den tvådelade varianten med låsfunktion på mittleden. Har nyligen börjat rida på ett...
Svar
18
· Visningar
2 768
Senast: bambam
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett fodrat regntäcke, halvhals vill jag helst ha då min häst är väldigt tunn i bogen och vanlig hals brukar läcka...
Svar
13
· Visningar
1 337
Senast: Limelight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V