Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hur skulle ni ha gjort/tänkt om ni suttit i samma sits som jag? Hästen går nu på fritillgång på väldigt torrt hösilage. Problemet är...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: Mynta2
·
H
Foder & Strö hej Har ett halvblodssto på 15 år som lätt gå ner i vikt. Hon har en tjock o go hö mage men det är över revbenen problemet sitter. Jag...
Svar
16
· Visningar
9 373
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jag har en liten valack född 2007. Han blev kastrerad i höstas och hade innan dess gått på hingstbete hela sommaren. När vi nu köpte...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: skuggi
·
H
Foder & Strö eller hur köps det? i hur många kg finns det?
Svar
9
· Visningar
1 480
Senast: Havregryn
·
O
Hästvård Min häst har tidigare i vinter kliat sig väldigt mycket i man och svans. Det har avtagit nu helt och hållet, men kollar man i manbotten...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: iresha
·
Foder & Strö Har min foderbibel utlånad och skulle behöva hjälp med följande frågor: Hur pass viktig är kvoten mellan kalcium och magnesium? Vad...
Svar
2
· Visningar
1 251
Senast: lwt03001
·
Hästvård Om ni läst ngn av mina tidigare trådar så har jag hur mycket trassel som helst med min 19 åriga fullblodsval. Har nu börjat fundera på... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 766
Senast: Thora
·
Hästvård Igår när jag borstade min häst upptäckte jag något konstigt under svansen. När jag lyfter på den, under svansen bredvid anus fanns...
Svar
7
· Visningar
1 700
Senast: Krims
·
Hästvård Ni som använder BoT-skydd- hur stor effekt tror ni att de EGENTLIGEN har? jag använder paddarna+lindor och snabbandagen på nätterna i... 2
Svar
28
· Visningar
2 125
Senast: kryckan
·
S
Hästvård Ja som frågan lyder så funderar jag på att döma ut min häst :cry:. Har funderat fram och tillbaka väldigt länge nu... För att göra en... 2
Svar
28
· Visningar
3 433
Senast: mackan
·
Hästvård Nu har jag beställt örter till pållarna! Chichoria(vet ej exakt stavning)samt gurkmeja Chickorian har jag beställt åt två hästar för... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 979
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Hej, vi har just köpt en ny häst. Ett 19-årigt kallblodssto som sålts från ägarna en gång men som togs tillbaka pga. vanvård. Hästen...
Svar
15
· Visningar
1 364
Senast: Pigan
·
A
Hästvård Någon som har tips på hur jag ska hålla mitt skimmelstos svans ren? Vill gärna slippa ha halva hennes svans gulbrun.
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Kardinal
·
N
Hästvård Jag har en fundering som jag tänkte att jag kanske kunde få några intressanta input på. Hästen ifråga är en 17-årig fredriksborgare...
Svar
7
· Visningar
1 232
Senast: Nora
·
M
Hästvård Min häst blev veterinär besiktad idag och var oren höger fram på böjt spår, aningen varm i hovleden. Vet anmärkt även på hovvinkeln och...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Magendy
·
Hästvård Jag vill veta alla symtom, förlopp osv. Allt ni kan komma på. Jag hittade min ponny på tre ben i hagen i måndags. Åkte akut in till... 2
Svar
25
· Visningar
8 871
Senast: Bialitt
·
Hästvård Tror det är kört nu... Var iväg med mitt sto i juni till klinik för utredning och fick diagnosen hovledsartros på båda fram med...
Svar
3
· Visningar
2 026
Senast: uma
·
T
Foder & Strö Har en ny häst som är väldigt mkt piggare än hon beskrivits av uppfödaren. Hon ska vara väldigt lättfödd, halvblod på 160 cm. Hon får i... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 068
Senast: TheOne
·
P
Hästvård Snälla hjälp mig, Har någon här inne någon gång röntgad huvudet på en häst? Jag skulle vilja veta vad det har kostat er? 2
Svar
24
· Visningar
2 157
Senast: FirstAttempt
·
Hästvård Hej! Fullblodsdamen har en dålig ovana. Han drar underkäkens tänder längs med stålstängerna på gallret. Nerefrån och upp. Hon gör detta...
Svar
3
· Visningar
1 852
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka