Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hejsan! Jag funderar på att prova på någon av dessa o tänkte höra vilken ni tycker är bäst, vad de kostar eftersom det verkar vara...
Svar
15
· Visningar
5 158
Senast: Ellyne
·
Hästvård Är det någon som har använt detta som liniment till häst? Vad använde du det för, och vilken effekt tyckte du att det hade på din häst?
Svar
15
· Visningar
6 862
Foder & Strö Läst rätt många trådar om hästar som blir piggare/stressigare om dem får för lite grovfoder. Har också läst att man inte ska ge...
Svar
6
· Visningar
1 028
G
Foder & Strö Höet som vi köpt har MYCKET lågt fosforvärde! Har räknat ut foderstater till pållarna och köpt fosforballans. Vet någon om det...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Gronda
·
L
Foder & Strö Hejsan. Lite kort och gott jag har två hästar som är överviktiga. Den ena är riktigt fet och den andra är "bara" tjock. Hade det inte...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Hej, Har ett 6 årigt PRE-sto som tränas aktivt och normalhårt för sin ålder, ridhus 3ggr/vecka, dressyrlektion 1gång i veckan samt... 2
Svar
22
· Visningar
1 921
Senast: n33Lu
·
G
Hästvård Höet som vi köpt har MYCKET lågt fosforvärde! Har räknat ut foderstater till pållarna och köpt fosforballans. Vet någon om det...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: HeJe
·
A
Hästvård Fann hästen för några veckor sedan med en svullen has, ganska mycket svullen dessutom. Hon visade inga tecken på att vara dålig i...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Knorten
·
J
Hästvård Ja, som rubriken säger, hur klipper ni era hästar? Helklippning? Delklippning? Vid helklippning klipper ni allt (dvs även huvud och... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 732
S
Hästvård japp, kusens bajs och fisar luktar pyton. hon har fisigt illa sen hon kom och förra ägaren säger att hon har gjort det hos henne med...
Svar
7
· Visningar
4 854
Senast: TinyWiny
·
O
Foder & Strö Hej! Har några frågor om foder till fånghästar. Ger ni era hö eller ensilag? Har hört att jäst ska var bra, har någon testat? Om ni ger...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: ameo
·
Foder & Strö Sitter och funderar över foder. Så nu undrar jag. Vad gör betfor för nytta? Lika så, vad gör lusrn för nytta?
Svar
1
· Visningar
793
Senast: _pirate
·
T
Hästvård Ska snart avliva min ponny(:cry:) och vill gärna göra det hemma i lugn och ro. Trots att det känns tungt så måste man ju ta tag i det...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: BellaF
·
Hästvård Min häst slog i benet förra lördagen,slog i v.b på framsidan (över tåsträckarn), var varm i benet och ömmade, var svullen ca 15 cm på...
Svar
8
· Visningar
1 727
Senast: inbetween
·
E
Hästvård Vill börja med att säga att den här tråden kanske bör ligga på foder egentligen, om så blir så får den gärna flyttas på. Jag har en... 2
Svar
31
· Visningar
2 415
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård I min wellington dressyrsadel står det 17 no 3 som storlek. Vad menas med det? olika märken skriver ju sina storlekar på olika sätt, och...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Bee
·
H
Hästvård Nu är jag så j-a trött på att linda och plåstra om min pålle när han kommer in från hagen. Idag var han svullen i ett framben och hade...
Svar
10
· Visningar
1 392
Senast: HannaPersson
·
L
Hästvård Har någon varit med om nåt liknande med sin häst? Min häst hänger med huvudet och har dålig balans. Man får intrycket av att hon är...
Svar
7
· Visningar
4 382
Hästvård Ni som gjort egna paddar för den bästa storleken och passformen - vad har ni använt er av? Jag sitter och funderar på om man kan...
Svar
1
· Visningar
908
S
Hästvård Den senaste veckan har min häst fått hostattacker, kanske en gång om dan, vissa dagar inte alls. (Man vet ju inte hur mycket hon hostat... 2
Svar
36
· Visningar
4 341
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka