Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Detta inlägg kan bli långt. Jag har lite funderingar angående min häst, han började hosta förra vintern, till och från, ofta inte så...
Svar
11
· Visningar
1 492
Senast: Fille
·
Foder & Strö Finns det ngn som har en sån här eller någon som hört något om den?? Är så himla nervös över att dom ska göra illa sig någonstans så... 2
Svar
21
· Visningar
6 548
Senast: korneva
·
Hästvård Ursäkta om jag lagt tråden fel, hoppas den blir flyttad isf. Har ett bekymmer hemma som jag märkt av de senaste dagarna. Har...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: Ylva86
·
C
Hästvård I onsdags fick tösen ett sår på insidan av kotan bak, det är ganska ytligt och går som en smal strimma knappt en dm. Nu har kotan svällt...
Svar
13
· Visningar
1 383
Hästvård Hej! Här kommer lite frågor ang hasledsgalla: När är en hasledsgalla akut och bör röntgas? Har hört ordet ocd i samband med...
Svar
16
· Visningar
5 585
Senast: H3+
·
Hästvård Min foderhäst visade sig ha bärrandsseperation (eller hovväggsseperation om man vill kalla det så) när hovslagaren kom ut och skodde om...
Svar
1
· Visningar
874
Hästvård Nu vill jag höra lite vad ni tror rent spontant. Jag har en ponny på jobbet som inte mår riktigt bra, en kollega nämnde häromdagen att...
Svar
10
· Visningar
1 439
Senast: Centaur
·
E
Hästvård Jag förstår att det är VÄLDIGT olika, men det vore kul att höra lite statistik eller uppgifter från alla här inne på Buke. Min kille är...
Svar
16
· Visningar
8 488
Senast: meiam
·
Hästvård Har en haflinger som blev halt på vänster fram för tre veckor sedan. Hon fick vila, men det hjälpte inte. Jag hade hovis ute, han...
Svar
3
· Visningar
1 454
L
Hästvård Min unghäst har 3 ben utan gallor men han har en liten galla i ena bakbenet, kotleden. Vad kan det vara? Inte foder i alla fall för då...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Lampi
·
L
Foder & Strö är det bra el dåligt att ge en häst som har haft fång ofta betfor? då menar jag ca 1-2dl per dag?
Svar
16
· Visningar
4 554
Senast: HelenaHandberg
·
A
Hästvård Jag rider en häst 2 gånger i veckan. Ägaren säger att han har patellaupphakning och det märks väldigt tydligt. Speciellt i skritten...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: Gisburne
·
Hästvård Min ponny har en päls som de flesta andra ponnyer, tjock och kraftig. Trots detta torkar hon väldigt snabbt efter att ha blivit svettig...
Svar
5
· Visningar
763
Foder & Strö Allstå jag har aldrig räknat på foder med "MJ". Hur är det man räknar? Vill försöka lära mig.
Svar
1
· Visningar
643
Hästvård Jag undrar lite om detta med pålagringar. HUr uppstår pålagringar? Hur kommer det sig att endel hästar som är unga och inte inridna ännu...
Svar
9
· Visningar
4 189
Ä
Foder & Strö Mina hästar får på kvällen en fylld höhäck men nät, så de drar ut höt sakta. Jag vet inte exakt hur länge det räcker, men det går nog i... 2
Svar
29
· Visningar
4 681
Senast: Gullan86
·
T
Foder & Strö Alla tre är araber, runt 150 cm höga Silage TS 72 Sm.rp 44 Mj 7.3 Ca 3.8 P 1.4 Mg 0.7 K 14.8 Sto f.89 Något överviktig nu...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Timpa
·
Foder & Strö När får era hästar sista maten på kvällen och första på morgonen? Mvh Angelina 2 3
Svar
56
· Visningar
3 899
Senast: Olympus
·
S
Foder & Strö Min medispålla har råkat ut för en inflammation (överben med lång konvalescens som följd.) Hon behandlas givetvis veterinärt, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 883
Senast: Soffe
·
Hästvård Hur ser din hästs vardag ut? 1, Vilka tider går den/de i hagen? 2, Vad för foder, hur mycket och hur ofta får den? 3, Hur tränas... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 086
Senast: Ellinore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka