Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Någon här som provat detta foder? Några märkbara skillnader? Bra eller dåligt? :) 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 726
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö Vad tycker ni om att fodra i hönät? För o nackdelar? Vi har ett antal hästar som gärna "gräver" ner fodret och sen äts det inte upp...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Messy
·
Foder & Strö Min ungponny har senaste veckorna börjat att lämna grovfodret. Det man märker mest är kvällsmaten som hon mest bökar runt med i boxen...
Svar
8
· Visningar
1 076
S
Foder & Strö Har suttit och skrattat för mig själv en stund då jag läste i en tidning som jag hade då jag var med i 4h med min ponny. Man kunde vara... 2
Svar
36
· Visningar
3 426
L
Hästvård Har en häst som kommit hem från djursjukhuset nu häromdagen när han lämna så hade dem en smitta men för att minimera att fler insjuknar...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: lundsbo
·
D
Hästvård Kan det vara så att vet. har raspat fel? För nu har min ponny blivit jättehård i munnen, och han går och gapar och grejar med bettet...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: diskho
·
Hästvård Tog ut hästen ur boxen igår och han var svinhalt i fram. Dom som tog in från hagen hade inte sett något och han hade varit pigg och...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: Thrill
·
Foder & Strö Jag har lite frågor angående analys av hösilage som jag hoppas kunna få svar på :) Jag fodrar med hösilage, i mindre balar. Har nu...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Hippokondriker
·
Hästvård Jag har en god vän som köpt ett föl nere i skåne som det var meningen att hon skulle få hem till helgen. Han är nu ganska exakt 7...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Ljulius
·
Hästvård efter många diskussioner med vet så har jag, i samrådan, beslutat att lägga igång min häst, efter 3 månaders vila pga hälta, där röntgen...
Svar
17
· Visningar
1 424
Senast: vinkelina
·
Foder & Strö Många i mitt nuvarande och tidigare stall fodrar med vitlök. I ett annat stall jag var i tidigare så var det vissa som sa att vitlök...
Svar
9
· Visningar
1 117
S
Hästvård Jag har en nordis på 14 år. Hon har blivit ganska gallig bak vid kotan på senaste, men nu har det blivit ännu värre på vänster bak där...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: MaRomer
·
Q
Hästvård (Moderator flytta om tråden ligger fel) Iförrgår tappade mitt häst en sko och fick ett litet skrapsår på benet då han backade ner i ett...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Quish
·
Foder & Strö Vi har tre olika analyser på hösilageskörderna i år och därmed tre olika TS-halter. Den vallen vi tar från nu har enligt analys 55 i...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: mahlmt
·
J
Hästvård Min häst har fått ur sig så lite avföring de sista dagarna, normalt hittar jag tre fyra högar på morgonen i boxen, men nu var oftast... 2
Svar
20
· Visningar
1 806
Senast: Jennifer80
·
V
Hästvård Har inte veterinärer/djursjukhus skyldighet att meddela hästägare om de vet att det finns A2 eller annan smitta på kliniken? Min...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: Vinga
·
Hästvård Har funderingar hur jag ska göra med min svårfödda arabvalack. Han tycks knappt gå upp ngt även fast det känns som att jag trycker i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 117
Senast: linnsan
·
E
Foder & Strö Jag har en svårlastad ponny och hittade Good as Gold i en butik i dag. Köpte inte det, men funderade på att göra det. Anledningen var...
Svar
4
· Visningar
2 955
Hästvård Hur länge sitter effekten av sedalin i? På ett ungefär sådär?
Svar
5
· Visningar
1 535
Foder & Strö skriver vet ut tokosel eller är det bara att gå till apoteket o köpa?
Svar
1
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka