Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har nyligen blivit hästägare. Nu har jag haft väldigt mycket utgifter så jag känner att jag vill kolla upp budgeten ordentligt... 2
Svar
20
· Visningar
4 000
P
Hästvård Kan nån hjälpa mig att se saken ur ett annat perspektiv. Eller tänka utanför ramen. Har ett 18-årigt halvblodssto och vi har ett...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: Ylva86
·
Hästvård heej min fyra åriga sto är svullet i sittfram ben:(, hon är svullen från kotan till knät, vad ska jag göra?? ska jág kontakta...
Svar
4
· Visningar
934
L
Hästvård Min häst går i en, tyvärr, väldigt "hårdmarkad" hage, dvs. blött grus som frusit. Både min häst och hans hästkompisar har varma hovar...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: hermulen
·
S
Foder & Strö Jag undrar hur man förklarar för hästfolk att det vita som man ser i ensilaget inte är socker utan MÖGEL:confused: Vi har pratat om det... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 312
Senast: mammaBerg
·
B
Hästvård Hej Har just fått besked att min häst har mycket lindrig indistikt benproliferation (pålagring) på os carpi radiale dx(höger). Dvs...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: ÄlskarSnobben
·
O
Hästvård Om man nu bor i land med stark strålning som jag, ska man då skydda hästen också? Och i så fall hur? :cool: Det finns gott om...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Oceanien
·
Hästvård Vår ponny är pollenallergiker och jag har hittills inte haft några problem vintertid då vi fodrar med hösilage men nu har de sista... 2
Svar
22
· Visningar
3 079
Senast: Eastwick
·
S
Hästvård Är parafin olja något man bör ha hemma i stall apoteket? Har inte funderat på det innan förrän ena hästen fick kolik i veckan.
Svar
9
· Visningar
2 145
Senast: Sock
·
Hästvård Köpte häst för en vecka sedan som inte varit riden på ca 6 månader. Han gick igenom vet.bes utan anmärkning för 10 dagar sedan.. Men en...
Svar
3
· Visningar
1 404
Senast: Lovisa
·
C
Hästvård vad är de man behöver ha sin häst vaccinerad mot? och hur ofta vaccinerar man? sen undrar jag om vaccinering mot boutalism(vet ej om...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: lundsbo
·
M
Foder & Strö Nu vill jag en gång för alla ha reda på följande: Är linfrö det bästa att ge hästar med förstoppnings bekymmer? Spelar det någon...
Svar
12
· Visningar
1 330
Senast: KillerQueen
·
L
Foder & Strö Jag har gett min häst betfor sen jag köpte honom men funderar nu på att ge han linfrön ist pga att han blir så pigg på betforet. Hur...
Svar
16
· Visningar
1 809
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Idag när jag tittade på analysen av hösilaget så var endast TS, MJ och smbrp med. Inga mineraler. Värden på hösilaget: TS 70% smbrp...
Svar
19
· Visningar
1 278
  • Låst
Hästvård Har lite små funderingar sang min foder häst och fång. Hon har aldrig haft fång (vad nuv ägare vet) hon är i ganska akut (ja inte...
Svar
11
· Visningar
1 329
Senast: lobell
·
  • Låst
Hästvård Har en shettis här hemma som inte mår bra alls. Har märkt att han rört sig stelt ett par dagar, men inte reflekterat allt för mycket...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: FreeLou
·
Hästvård Min häst har en ful vana att stå och sparka i väggarna inne i boxen, framför allt vid fodring och när han äter. Har funderat på om...
Svar
14
· Visningar
1 069
Senast: aysha
·
Hästvård Igår började min hästs ben att svullna upp, och idag var de jämntjocka från hovet och över kotan. Hon har fått behandling med akupunktur... 2
Svar
21
· Visningar
2 869
Senast: Dorinda
·
Hästvård idag var min häst lite svullen och varm på ena bakbenet, nere vid kotan. hon fick vila idag. skulle ni ha ridit imorgon även om hon är...
Svar
6
· Visningar
739
Senast: Zaida
·
Hästvård Har en kompis som har en quarter blir så snuvig. Näsflödet börjar vid ansträngning och när de kommer in efter ett pass i ridhuset så...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka