Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag behöver lite råd om vad jag kan ge när foderstaten innehåller för lite fosfor. Har fått annalysen på mitt hö och är väldigt nöjd med...
Svar
7
· Visningar
1 510
Senast: svea
·
L
Hästvård Sitter varje dag och läser runt i alla trådar här på buke men skriver aldrig något själv, men nu känner jag att det är dax för mig att...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: Laijza
·
G
Foder & Strö Jag har en häst som gärna står och slickar i sig jord (bara på speciella punkter i hagen) Har läst någonstans att det är tecken på...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Dallassallad
·
Foder & Strö Skulle göra en analys på hösilage, men upptäckte att Analycen verkar ha övertagits av något som heter Eurofins. Förra gången jag...
Svar
13
· Visningar
5 899
Senast: Yukionna
·
M
Hästvård Vårt 9-åriga hoppsto halkade i våras och blev då halt. Efter massor av röntgen och bedövning då inget syntes och hältan kvarstod, fick...
Svar
8
· Visningar
1 580
Senast: sandra_fredag
·
Hästvård Ok, här är den för dem som vill prata lerig hage. Jag hade min häst i sjukhage hela förra vintern pga av att hästen var konvalesent...
Svar
18
· Visningar
1 495
Senast: Quinn
·
Hästvård Jag tänkte köpa en julbock, stor som en fölunge och ställa in den i hästen box som sällskap. Jag tror han skulle uppskatta lite...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Gammeln
·
G
Foder & Strö Det här är mest en tråd för att jag ska skriva av mig. är helt tokig på stallägarna och en del av inhysingarna i stallet där min"fd"...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: strösslet
·
Hästvård Kan jag ge djävulsklo till mitt digivande sto? jag vet ju att man inte bör ge det till dräktiga ston pga att det kan sätta igång... 2
Svar
28
· Visningar
4 243
Senast: Camremmen
·
Foder & Strö Om ni ger era hästar olja, vilken och varför?
Svar
11
· Visningar
1 151
Senast: sassiball
·
Hästvård Vet inte om jag lagt denna rätt men moderatorn får flytta den om den ligger fel. Till alla er som har hästar på lösdrift. En dum...
Svar
17
· Visningar
1 054
Senast: Glimm
·
Hästvård Är det flera här som har testat huskuren för luftvägarna som har tipsats om här på buke?:) Med anis, timjan, lakritsrot och sen vinäger...
Svar
6
· Visningar
4 776
Senast: Touchforlife
·
Hästvård För er som minns... 1998? var där med en fjording på tv programet djursjukhuset (hon hade en stor sårskada i bringan) idag ser hon ut...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: jemeni
·
Foder & Strö ja, vad är minst antal hästar på en ensilage bal? den ena kan absolut få fri tillgång i boxen och den andra kan äta rätt mkt med... där...
Svar
18
· Visningar
4 207
Senast: krambanan
·
Hästvård Har ett travsto på 19 år som gjort en hel del i sitt liv, både som travhäst och ridhäst. Ridningen lade jag ner för 1 år sedan på henne...
Svar
8
· Visningar
1 113
E
Foder & Strö Har ett hbl som är enormt bukig, det ser ut ungefär som att hon har svalt en pilatesboll. I dagsläget äter hon 6 ½ kg hösilage, och... 2
Svar
32
· Visningar
3 360
Senast: Vita_N_6520
·
A
Hästvård Är helt förvirrad!! Läser på ridsportförbundets hemsida att grundvaccinationen för häst är 1: vaccination 2. 3-12 veckor efter 1:a...
Svar
5
· Visningar
2 315
Senast: SeagirlM
·
Z
Hästvård Jag har en liten fundering som jag skulle vilja höra era åsikter om. Jag har en b ponny som jag vill ha på lösdrift så jag har därför...
Svar
8
· Visningar
1 939
Senast: Zalmiak
·
G
Hästvård Ja, som rubriken antyder - 1. Vilken typ av laser hjälper mot vad? Läste att t ex koldioxidlaser bara går in någon cenitmeter i huden...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: Totti
·
Hästvård Har för mig att jag har läst tidigare att några har använt IKEA`s stapelbara backar till foder. Har ett perfekt utrymme i nybyggda...
Svar
13
· Visningar
1 562
Senast: lulski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka