Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon här som haft en häst med 5 (!!!) ledinflammtioner samtidigt (höftled, knäleder bak, samt bogleder) som blivit helt återställd...
Svar
13
· Visningar
1 873
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Jag blir inte klok på detta med foderstater och vilka mängder som en häst bör få. Om jag tittar på wollert.se och läser deras...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö hur mycket kan man räkna med att en ettåring (varmblod) äter om de har fri tillgång på hösilage? Går ute dygnet runt på lösdrift. Sen...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Tuvisen
·
Z
Foder & Strö hej! Nu vill jag veta om det är någon här på buke som har fång ponny/häst som alltså har haft fång som ni sedan släppt på bete. hur...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Zalmiak
·
Hästvård Hoppas nu tråden får ligga kvar härinne...:angel: Hm:oVad är det för skillnad mellan Equiterapi(stavas det så)och kiropraktor?Vad kan... 2
Svar
20
· Visningar
3 144
Senast: juni_cool
·
Foder & Strö Då jag läste foderlära på gymnasiet fick vi lära oss att en häst pga avsaknaden av gallblåsa, ej skulle få olja i större mängder än 1...
Svar
11
· Visningar
1 794
Senast: HelenaHandberg
·
B
Hästvård Min ny inköpta häst (4 månader tillbaka) har blivit ganska lurvig nu. I och med vintern, fuktighet i luften etc och att det tar grymmt...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Wippos
·
Hästvård Vad är era tips och trix? Skadan gäller ett bakben, skenben.
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Peppan
·
Hästvård La den här eftersom det är mer relaterad till hästvård, tkr jag... Ni som använder BoT, hur gör ni? Har hästarna det varje dag... 2
Svar
26
· Visningar
2 440
Senast: Qluring
·
H
Foder & Strö Vad jag förstått så är inte linfrön och linfrökaka samma egenskap, men har linfrön och linfröpellets samma egenskap?
Svar
2
· Visningar
941
Senast: asahes
·
Foder & Strö Grovfoder och kraftfoder. Hur mycket orkar de få i sig på ett dygn? Har fått ett hö som inte har så bra proteinvärden för fölungar. Har... 2
Svar
21
· Visningar
7 696
Senast: Fina
·
Foder & Strö Köpte en hink kiselgur från Biofarm idag, men det fanns inget dosmått i. Någon som ger Biofarms kiselgur som vet hur mycket dosmåttet...
Svar
7
· Visningar
1 632
Senast: Bialitt
·
L
Hästvård Nån som har erfarenhet av behandling med DMSO utvärtes på häst med artros i en led? Fick det av veterinären men hittar inte så mycket...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: Egonson
·
L
Hästvård Som rubriken lyder, hur varmt måste man tvätta kläder och utrustning som varit i kontakt med en ringorms smittad häst för att ringormen...
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst hade igår kväll kolik och när distriktaren kom ut hörde hon även blåsljud när hon lyssnade på hjärtat. Koliken la sig hyfsat...
Svar
5
· Visningar
1 150
L
Hästvård När min häst står inne nu under natten så svullnar hans ben ganska så rejält. Från knät och ner till kotan.Han har iof nyligen kommit in... 2
Svar
22
· Visningar
10 237
Senast: MizzFail
·
Hästvård när ni klämmer/känner/trycker på eran häst rygg hur reagerar han då? "svankar"? men reagerar han för övrigt? jag menar drar öronen...
Svar
13
· Visningar
4 753
Senast: Messy
·
Hästvård Min häst har en förmodad hovböld. I stallet finns en veterinärassisten, vilken lade gips på hoven i förrgår och ordinerade boxvila i 4-5...
Svar
11
· Visningar
8 644
Senast: älgen
·
S
Hästvård Vi har varit och hopptränat med våran grabb idag och när vi kommer hem och jag borstar honom ser jag att han har två rejäla svullnader...
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: SeagirlM
·
S
Hästvård vad innebär det när en häst snappar luft? hur farligt är det? räknas som sjukdom? :eek:
Svar
10
· Visningar
3 669
Senast: almostgolden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka