Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur påverkas en häst av hakningar? Har en underbar häst på foder som inte har visat något knappt alls hos mig, ägaren säger dock att...
Svar
18
· Visningar
1 812
Senast: Valencia
·
S
Foder & Strö Vi funderar på att byta foder till vårt halblodsto och börja ge Dodson & Horrell Build Up för att få henne lite lugnare i huvudet samt...
Svar
5
· Visningar
3 266
Senast: sunny_1009
·
Hästvård Visst är det så att B-vitamin hjälper hovarna att växa lite extra? Finns det andra tillskott man kan ge? Det är nämligen så att min... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 090
Senast: Lindsen
·
C
Hästvård Skulle kolla när det är dags att vaccinera tösen som jag köpte i somras, ser då att hon är vaccinerad engång i halvåret för...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: chira
·
Hästvård Mitt varmblod får efter ridningen, en väldigt insjunken flank. Det spelar ingen roll om det så är 10 minuters skrittrunda eller om det...
Svar
6
· Visningar
3 204
Senast: Ryver
·
I
Hästvård Min stackars häst har fått en spark så griffelbenet gick av. Ska nu stå inne 6-8 v. Då hans mycket högljudda "tjej" står vid grinden och...
Svar
10
· Visningar
1 582
Senast: tinafinis
·
H
Hästvård Har hästar sådana?:confused:
Svar
3
· Visningar
1 373
Senast: Equus
·
T
Hästvård Är det mkt eller är det ngt hästen kan klara sig bra med?.Vår shettis har nu fått fång :crazy:
Svar
10
· Visningar
2 553
Senast: Hambo
·
S
Hästvård Jag misstänker att min häst får i sig något som han inte mår så bra av eftersom han har fått knutor och några konstiga svullnader. :(...
Svar
4
· Visningar
964
S
Hästvård min häst har på senaste tiden haft lite rinnig avföring längs benen. I boxen ligger det runda fina "bollar" med gödsel men i slutet av...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: Ylva86
·
Hästvård Har fått ordination om våtvarmt omslag då vet var ute idag och kollade på min väldigt halta gammelhäst. Jag har inte lagt det förut och...
Svar
6
· Visningar
2 477
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Någon som gör det? Alltså klipper hela huvidet inte bara ganachen? (bra stavning på den). Jag står lie i valet och kvalet. Vill veta hur...
Svar
13
· Visningar
1 666
Hästvård Ska klippa min ullboll mellan jul o nyår och är (säkert i onödan) orolig ang täckningen. Han ska helklippas, helst ben oxå beroende på... 2
Svar
37
· Visningar
2 741
F
Hästvård Undra lite då jag gjorde en vet.besiktning idag. Han sa att hästen har spatt i båda bakbenen och dessutom är halt i fram. Jätteöm i...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Tant Brun
·
Foder & Strö http://a01-b01.mypicturetown.com/P2PwebCmdController/pictureBank/myPhotos.html Är lite bilder på mitt fullblod som jag haft i 2 veckor... 2
Svar
31
· Visningar
2 417
Senast: Chili
·
H
Foder & Strö hur mkt ger de??
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst är förkyld. :cry: Det rinner lite snor ur näsborrarna och han hostar lite grann. Ingen feber. Han är inte riktigt i form...
Svar
9
· Visningar
1 597
Senast: sweep
·
R
Foder & Strö Har ett fullblod med föl som jag ska dela på under nätterna. Den lille är 6månader. Ska jag dra ner på fodret redan nu för stoet så att...
Svar
15
· Visningar
1 797
Senast: Askersund
·
H
Hästvård Har två 1 åriga ponnyer på lösdrift och skulle vilja lägge täcke på ibland för att torka upp dom lite om det har regnat/snöat. Men nu är...
Svar
5
· Visningar
808
P
Foder & Strö Tänkte fråga om det är någon mer än jag som kör med havrefri musli till sin/sina hästar? Det ska tydligen vara bra för hästar som...
Svar
1
· Visningar
1 059
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka