Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej. Jag var 10 år när jag fick min första häst. Karim heter han, en perfekt första häst... världens snällaste men pigg och med mycke...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: Jenny85
·
M
Hästvård Min varmblodsvalack har en svullen lymfkörtel, stor som en pingisboll ungefär. Han har ingen feber och verkar inte påverkad förövrigt...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Gimmis
·
  • Låst
Hästvård Vi har skickat in träckprov och fått svaret att hästen inte har ngn mask. Måste vi avmaska ändå om hagkompisen har mask?
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag ger mina hästar bakjäst. Brukar blanda i det precis innan hästarna får kligröten. Men här om dagen så råkade maten bli ståande nån... 2
Svar
20
· Visningar
3 366
Senast: inza
·
Foder & Strö Jag undrar om dom äter normalt mkt? Det är en mamma+ föl och mitt föl i en lösdrift, dom äter upp en rundbal hösilage på 8 dagar, plus...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: Sar
·
B
Hästvård Är det någon hovslagarkunnig som kan hjälpa mig att förklara vad "patentskon" är, hur den ser ut, och vad den är bra för. Gärna en bild...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: vdb
·
Foder & Strö Hur mkt selen finns det i betfor? Kollade på säcken men selen stod inte med.. innehåller det då så lite att det inte är värt att räkna...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Bialitt
·
W
Foder & Strö Då jag inte är alls insatt i detta med analys skulle jag vilja ha lite komentarer om detta är ett värdelöst höenselage eller vad jag bör...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: Karinkallberg
·
P
Hästvård Någon som vet vad degenaration betyder/innebär? Min häst fick diagnosen för en vecka sedan: Häst med: Kotledsinflammtion båda...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Precious
·
Hästvård Vet inte var jag skulle lägga denna tråden, så om det blev helt galet så får ni flytta den! Jag har en häst på foder nu sedan 1,5 år...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: frittan
·
P
Hästvård är det bäst att bulta eller ge spruta? hästen har ett föl vid sidan, hur hade ni gjort? låtit det vara med vid avlivningen eller inte?
Svar
13
· Visningar
1 694
Senast: Jettan
·
B
Hästvård Svarade på en annons där det visade sig att hästen blivit av med sina främre tandanlag (via olycka som föl). Det fungerar för tillfället...
Svar
11
· Visningar
2 028
Senast: black pearl
·
N
Hästvård Mitt 19-åriga sto har en konstig "ritual" för sig varenda gång hon kommer in i boxen. När jag tar in henne på kvällen så äter hon först... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 956
Senast: lady_vip
·
Hästvård Trodde jag hade det under kontroll... så var tydligen inte fallet!! Köpte ponnyn som är en Dartmoor i början på December i fjol...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Eastwick
·
Foder & Strö har en fråga, vad kostar din betfor och vart köper du den? Min tur att köpa till stallet men jag har ingen aning om vad den kostar...
Svar
13
· Visningar
3 837
Senast: arabia
·
Hästvård Lyssnar ni blint på vad utbildade personer säger om era hästar? Jag har tidigare inte använt "alternativ" behandling till häst men...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: MHelena
·
Foder & Strö Hej! Vad har hänt med fodret i en oöppnad krafftsäck, som blivit ett par månader för gammal? Kan man ge av det ändå?
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: Arabis
·
Foder & Strö Man får så många olika åsikter om vad som är mögel eller jäst i hösilage. Kan nån hjälpa mig med vad som är vad... Vitt över halva...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Boj
·
Foder & Strö kan jag skicka in lite granar i hagen till mitt fblsto m föl vid sidan? stoet har alltid fått det innan men föl kanske är känsligare mot...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Snowball
·
E
Foder & Strö Jag har två mycket lättfödda islandshästar. Årets höanalys visar 84% torrsubstans 132 gr/kg protein - torrsubstans 93 g/kg energi -...
Svar
6
· Visningar
1 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka