Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Har sällan sett ett sto brunsta så rejält som mitt sto gör nu, mitt i kalla vintern. Gula flytningar, skriker och bråkar med hagkamraten...
Svar
4
· Visningar
681
Senast: Gisburne
·
Hästvård Jag ska ju spattröntga Kaela på Tisdag!! Men bör jag göra en hel exportröntgen?
Svar
9
· Visningar
980
Senast: skuggi
·
S
Hästvård Jag funderar lite ang min unghäst som jag har. Han e 3 år, blir nu 4. Han verkar ha ngn slags låsning i bogen, å den högra sidan. han...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: kryddan
·
Foder & Strö Testar igen =) Skrev i våras en tråd om min gamla häst som var ordentligt avmagrad. Var säker på att det skulle bli en avlivning till... 2
Svar
32
· Visningar
2 180
Senast: Sasse
·
S
Hästvård Sitter och klurar vad det finns för tillskottsfoder som gynnar tillväxten på man och svans?:D Någon här som har ett supertips på något...
Svar
19
· Visningar
4 568
Foder & Strö Diskuterade på ett forum med en tjej som gjorde detta. Jag har lite svårt att se vad en vet. kan bidra med. (vi räknar att fodret är...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: FadeAway
·
Hästvård Jag satt och tittade på några bilder från ett träningspass för ett tag sen och blev lite fundersam på min hästs kotor. På vissa bilder... 2
Svar
28
· Visningar
7 051
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Flytta gärna tråden om den ligger fel :) Hej! Jag undrar hur mycket ett varmblod som bara ska gå som sällskap på lösdrift skulle...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Masse
·
Foder & Strö Har ett sto som är 3 år och dräktigt. Men tyvärr så har höet som jag köper sååå dåliga värden. Har letat annat hö häromkring men inte... 2
Svar
26
· Visningar
2 614
Hästvård Har funderat på att sätta ut hö i hönät så att de inte ska trampa så mycket i maten. Vågar jag ha hönät i hagen med tanke på...
Svar
11
· Visningar
2 521
Foder & Strö Vad tycker ni, är det värt att åka och titta på hö som är "några år gammalt"? Hade tänkt fodra med det ute isf, skadar ju inte att åka...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: *star
·
S
Hästvård I våras gjorde min häst Fiona illa sig i hagen, inte speciellt allvarligt blev bra direkt. Men nu har hon fått en rörelsestörning i...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: Sandrizs
·
Hästvård Hovslagaren kommer idag och ska sko.... har dock beslutsångest om jag ska sätta dit fasta broddar eller ej. Väljer jag lösa så är det...
Svar
10
· Visningar
1 031
Senast: orion_x
·
Hästvård Tidigare idag så skulle ena hästen springa ut ur stallet för att jaga nykomlingen. Hon springer rätt ut i leran och halkar :cool: När... 2
Svar
22
· Visningar
2 512
Senast: SomethingLovish
·
Hästvård Vi tog bort styngen på vår häst för nån vecka sen, det var SVARTA ganska grova trådar med långa knutar så det skulle vara lätt för oss...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har båda varianterna men på grönpelletsen har jag bara per kg. Hur räknar jag om? Tänkte använda hippocampus.
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har en fundering över mineralerna när man har en häst som kräver mer energi och protein än vad tabellerna tycker att han bör äta. Jag...
Svar
6
· Visningar
758
Senast: Tuvisen
·
C
Hästvård Ni ringer på en häst som ligger ute på annons. Den har stor potential och kommer att kunna gå långt. Ni får veta att förra ägaren varit...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Modett
·
A
Foder & Strö Jag funderade på att köpa kornhalm att ge lite av till hästarna för att ha lite mer att plocka i under natten när kvällshöet är uppätet...
Svar
8
· Visningar
1 812
Foder & Strö Hej, nu har analysen av vårt hö kommit och som jag förstår är proteinvärdet inte det allra bästa. Blir dock lite förvirrad på hur man...
Svar
12
· Visningar
2 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka