Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Är det någon som gått kurs där? Har dom kurser löpande? Hur långa? Känner att det är dax att ta tag i det här nu! Jag har mailat...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: vdb
·
Hästvård Har du någon gång varit missnöjd med din veterinär? Klagade du? Betalade du? Hur gjorde du? Fick du rätt? Ikväll ska jag sitta... 9 10 11
Svar
209
· Visningar
18 348
Senast: MaalinBB89
·
D
  • Låst
Foder & Strö Som rubriken lyder.
Svar
1
· Visningar
869
W
Hästvård Jag har en häst som har spatt symptom, det syns inte på vanlig röntgen utan bara på scintigrafi röntgen. Han har dom senaste dagarna...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: lundsbo
·
S
Hästvård Hej För ett tag sen så började min ena hästs ben låsa sig så att han inte kunde böja det ungefär som att det hoppade ur led eller nåt...
Svar
6
· Visningar
1 130
Senast: Mynta2
·
L
Hästvård Hej i går va vi ut och red och märkte att ena valacken släpade bakfötterna mkt att han drar dem med sig så det blev spår i snön på...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Vet inte om tråden ligger rätt, det känns som att det beror lite på era svar! Jag vet ju att unghästar växer lite ojämt, och kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 185
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har en shetlandsponny som är kraftigt överviktig. I somras gick hon ner en hel del, kring buken framför allt. Från att ha varit 175...
Svar
14
· Visningar
1 088
Senast: ameo
·
L
Hästvård Hej i går hadde jag min hovslage ute och skulle vintersko mitt sto, då när han plockade av höger fram sko så frågade han om hon har...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: leva11
·
S
Hästvård Detta med att sptua....det måste ju gå att komma på någon annan variant än sprutor?? vi knaprar ju tablett penicillin så det borde ju...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Min syster har en häst på foder av vilken ägaren (dagligen?) har smort in hästens ben med Helosan mot mugg. Hästen har aldrig haft mugg...
Svar
5
· Visningar
2 725
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Jag ska helklippa min häst nu. Men har funderat på att klippa även benen, har det några nackdelar? Om den fryser mer? Kan den gå i snö... 2
Svar
20
· Visningar
10 748
Hästvård Nysnö och hovslagaren kommer och "vinterskor" (med snösulor och fyra broddhål) först om ett par veckor. Ridning är det alltså inte tal...
Svar
9
· Visningar
1 747
Senast: perletroll
·
S
Hästvård Behöver tips och råd! Kom ut till stallet i tisdags morgon och fann mitt halvblodssto 9 år mkt svullen vänster fram och näst intill...
Svar
6
· Visningar
1 667
Senast: sofi619
·
Foder & Strö En luddig troligtvis dum fråga: Kan ett vuxet halvblod få proteinbrist på fri tillgång (ca 30 kg /dag) på ett hö som en C-ponny klarar...
Svar
9
· Visningar
1 770
Senast: arabia
·
W
Hästvård Som rubriken, måste en häst som har början till spatt reagera på böjprov? Sedan en fråga till er som har erfarenhet av spatt. Hästar...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: wonderful
·
Foder & Strö Jag har haft detta uppe förut. Köp en foder bok eller fler. Jag har flera men tycker förnärvarande att Christina Planck &...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: sirenia
·
P
Hästvård Hejsan Min ponny har nu varit halt sen i början av augusti, och har nu fått diagnosen belastningsfång av veterinär o hovslagare. Nu... 2
Svar
21
· Visningar
3 868
Senast: Sar
·
T
Foder & Strö Jag har ett varmblod som tävlar inom travet, eller han är påväg tillbaka nu iallafall.. men vi har lite problem med ahns mage, han...
Svar
4
· Visningar
823
Ä
Hästvård Nordis har lite mugg verkar det som, som sitter där djupt inne ovanför ballarna. Det är som skorpor bara, inget sår lr så. Men på...
Svar
5
· Visningar
1 608
Senast: Ecalyptuz_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka