Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej vi åkte förra vecka och kollade på en ponny som är 22år och ska användas till sällskap och promenad häst,vi provred och allt gick...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: Boj
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som har vad vi misstänker är ringorm. En kal fläck lite större än en femkrona. I mitten av fläcken är det som...
Svar
10
· Visningar
7 552
Senast: Egonson
·
Hästvård Som rubriken lyder ;) Vart hittar ni skor till era shettisar i stockholmsområdet? Jag bor i norra stockholm nära arlanda om det kanske...
Svar
7
· Visningar
1 054
Hästvård Skulle vilja höra lite erfarenheter av detta. Själv har jag inte speciellt bra erferenheter. En ponny jag hade fick... 2
Svar
20
· Visningar
2 230
Senast: Ämelie
·
A
Foder & Strö Detta kan hända vara en mkt dum fråga men jag frågar i vilket fall. Vad är kli? Eller jag vet att det är skalet på...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Libra
·
Hästvård Hur gör ni när ni behandlar strålröta? Hemmajox eller köpa i affär? Vad för något är det bästa att behandla med och hur gör ni? 2
Svar
23
· Visningar
6 281
Senast: Andorra
·
K
Hästvård Jag har ett 22-årigt halvblod som i somras fick fång. Han hade hovbenssänkning på alla ben och ska därför vila tills detta läkt, c.a 10... 2
Svar
20
· Visningar
1 688
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Snart kommer vi att börja med ett nytt grovfoder så jag sitter och letar efter kraftfoder som ska komplettera det. Har hitta ett foder...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: Masse
·
Hästvård vad kan orsaka det? mitt föl hade det igårkväll och var riktigt dålig, har precis fått börja gå i stor hage efter diverse operationer...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Calvaro
·
Foder & Strö Vänder mig till er som är väl insatta i detta med foder. Att hästen ska ha en kvot på minst 6 g protein på varje MJ är väl känt. Det är... 2
Svar
32
· Visningar
3 249
Senast: Natasja
·
Hästvård Vad gör man med en häst som har två vänsterfötter :confused: För att ta det hela från början; I september 2007 köpte jag en...
Svar
12
· Visningar
2 039
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Vad tycker ni om det? och vad ger ni för en säck?
Svar
9
· Visningar
999
Senast: gunhild
·
H
Hästvård Har hört att den är ytterst ovanlig, men om hästen får det går den inte att rädda? Hyr ponny, och dom hade inte vaccinerat henne, men... 2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Hej! Nu har hästen gått och blivit dålig :cry: så jag tänkte höra lite vad ni här på Buke tror att det kan vara Han har varit lite...
Svar
13
· Visningar
1 619
Senast: Train
·
L
Foder & Strö Kan man skicka hö på analys till Sverige om man bor i ett annat land i EU? Det är mycket billigare och verkar lättare att förstå svaren.
Svar
7
· Visningar
827
Foder & Strö Vad behöver dom egentligen, behöver de ha betfor/havre/pellets/müsli/mineraler/vitaminer? och i så fall vilket vore det bästa? jag kör...
Svar
12
· Visningar
2 019
Senast: ameo
·
Hästvård Hur länge efter att hästen fått lugnande ska den vara utan mat? Glömde fråga och tänkte hoppa över em-givan men hur gör jag med...
Svar
7
· Visningar
8 735
Senast: Asa_S
·
P
Hästvård Tänkte höra om det är någon som är kunnig inom korrekta benställningar? Har en travare som hela tiden slår ihop bakhovarna i...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: Precious
·
A
Foder & Strö Hur är det egentligen med de olika spannmålen korn, majs, havre m a p stärkelse och fibrer, smältbarhet?, och hur påverkas de av olika...
Svar
1
· Visningar
2 077
Foder & Strö Hej på er Har en häst som i yngre dagar ofta fick juverinflammationer oftast i samband med betessläpp eller i början av våren av det...
Svar
17
· Visningar
1 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka