Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Vet inte vad jag skall göra!! Behöver eran hjälp!! Har en welsh cob med en alldeles otrolig svans!! den är enormt tjock och vacker MEN...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vad bör man ha i stallet om olyckan är framme? Vad har ni? tex; Jodopax Koksalt Bandage etc etc Vad kan ni rekommendera för...
Svar
6
· Visningar
1 898
Senast: JessicaM
·
Hästvård Brukar man söva hästar på hårt underlag ? Menar, dom faller ju ganska så tungt. Ser på barnkanalen. Där sövs en häst på inget strö alls...
Svar
2
· Visningar
1 116
Senast: lundsbo
·
J
Hästvård Jag har äkt min första häst i nu i 7månader. Och det har nästan bara varit skador. Jag har nog samarlagt ridit henne i 3månader...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: jsvanstrom
·
M
Hästvård Hästen har börjat få bärrandsröta och min hovslagare rekommenderade att jag skulle ha på tjära, men när är det bäst att ta på den? Vid... 2
Svar
28
· Visningar
2 030
Senast: Bialitt
·
M
Hästvård Min nya ponny som jag haft i en vecka nu har idag börjat hosta. Den är inte konstant utan det kan ta ett jag mellan gångerna. Det låter...
Svar
3
· Visningar
1 301
Senast: mi_grandin
·
H
Hästvård Vet inte om den ligger rätt men då kan väl en snäll moderator flytta... Har idag fått min älskade trotjänare utdömd av vet. Som jag...
Svar
16
· Visningar
1 367
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård hejsan. Det blir ju mer o mer populärt med den sk barfotaverkningen, vildhästmodellen. Har ni varit i kontakt med detta innan? Jag... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 411
J
Foder & Strö Vad menas med Torrsubstans? Min häst får Hö nu men ska byta till hösilage med 65% ts. Vad betyder det? Mvh Jennifer
Svar
3
· Visningar
1 847
Senast: Mynta2
·
Hästvård Ja som sagt, erfarenheter av Gonex skulle jag vilja höra. Hästen har vrickat sig och när man rtg såg man små pålagringar (som var...
Svar
3
· Visningar
3 776
Foder & Strö Hur stor analys bör man göra på fodret, vilka delar bör man kolla upp? Hittat en hemsida som erbjuder några olika paket. första var...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Senaste analysen: ts 84% smrpr 64 energi 9,2 ca 3,9 p1,9 mg 1,1 k 16,5 Kvot 6,95 Är intresserad av åsikter, själv är jag...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Tuvisen
·
A
Hästvård Som rubriken säger... vad är sagittalrullkam:confused: Har läst min hästs journal från förra ägaren flertalet gånger, letat i...
Svar
13
· Visningar
2 354
Senast: Lejonelle
·
Z
Hästvård hej! Vi har en häst i stallet som är runt 3-4 år. Hon har varit svullen i både bak kotorna i ett par veckor och för ett par dar sen...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Amk
·
M
Hästvård Hej! Jag undrar vad ni har för borstar till de hästarna som gärna blir skitig...? För mig kan det ta ca 30 min för att borsta...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: iresha
·
Hästvård Min senaste tillskott i stallet, ett 13 årigt halvblod, har gaskolik ikväll. Hade distriktsvet här för en timme sedan och han gav...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Kommer visserligen vara perfekt till det dräktiga stoet när hon når högdräktighet. Men innan dess och till den andra tjockisen, känns...
Svar
18
· Visningar
1 166
Senast: ch791022
·
P
Hästvård Någon som vet om man vågar massera radital värmesalva på en häst med kotledsinflammation etc? Om det hjälper något eller förvärrar...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Precious
·
T
Foder & Strö Vad skulle ni ge för foder till en häst som i dagsläget är omusklad men ska bygga muskler? 2 3 4
Svar
62
· Visningar
15 847
Senast: Sandalan0
·
R
Hästvård hello! Jag har ett stort problem med min ponny, hon är extremt tjurig jämt. sparkas bits står på bakbenen så fort hon inte vill göra... 2
Svar
31
· Visningar
4 398
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?