Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Nu är det dax för mig att köpa hem mer hö, men jag vet inte vilket jag ska välja. Har fått tag på två bönder som har hö till salu...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Soranto
·
P
Hästvård Hej! Jag har ett halvblodsföl född den 12e Maj 2008. Han fick sin första vaccinationsspruta den 29e Oktober, alltså när han var...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Nafayette
·
Hästvård 22-åriga kallblodet kom in från hagen igår utomordentligt halt, svullen hela skenbenet hö fram, dubbelt så tjock insida som utsida. Till...
Svar
15
· Visningar
1 188
Senast: Amk
·
Foder & Strö Hur lång tid tar det från att fodret äts till att det kommer ut? Misstänker att det inte är samma tid för en minishettis som för en...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: cili
·
P
Hästvård hej! jag får hem min nya häst på sön men vet inte om ja ska släppa in han i boxen eller i hagen med min andra häst. vad tycker ni...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: susanne
·
M
Hästvård Har upptäckt att min ponny fått några små kulor/knutor under svansen, kring ändtarmen. Vad är det? Jah har ett svagt minne av att ha...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: MariaAhmira
·
Foder & Strö Har ni ngn erfarehet av denna örtblandblandning? Ger idag Chevinal o Steel Joint. 2
Svar
23
· Visningar
5 072
Senast: Alabama
·
Hästvård Min häst fick för en vecka sedan flera sår i karleden. De har hållit sig torra, men har ännu inte läkt ihop och alla sårskorpor faller...
Svar
16
· Visningar
1 419
Senast: Amk
·
Foder & Strö TS 63% Råprotein 113 g/kg TS Smb.protein häst 46 g/kg TS Energi till häst 6,6 MJ/kg vara Råprotein 69 g/kg vara Energi 10,8 MJ/kg...
Svar
8
· Visningar
1 019
Hästvård ca 158-160 i mkh, grov, hbl. Letar transport men har ingenaning om vad hon kan väga.. Vad väger ex ett hbl på ca 170cm, normalbyggd???
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: Solis
·
Foder & Strö Jag undrar om nån kan hjälpa mig med ett råd? Min häst har nyligen konstaterats ha fång. Just nu har hon ett fjolårshö som hon tuggar...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: ameo
·
T
Hästvård Lite långt men hoppas någon orkar ta sig tid och läsa och ge lite tips, skulle vara väldigt tacksam då:D! Börjar från början.. Jag...
Svar
11
· Visningar
2 276
Senast: Tornado
·
Hästvård Ja nu var det dax igen. fullblodet har skadat sig. fick ett sår för 3 veckor sedan och vet kom direkt då det verkade som att han fått...
Svar
12
· Visningar
2 548
Hästvård Om en häst har kotledsinflamation och blir behandlad för detta, sprutad i leden... Så ska den ju stå på boxvila ett tag efter detta...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Netted
·
T
Hästvård Hoppas denna tråd kom rätt!!!!!! :confused: Jag har en travare som jag har ägt i 6 år nu, har gamla veterinär papper på han sen...
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: Tezzan_83
·
M
  • Låst
Hästvård Hej är det nån som har nån erfarenhet av kraniosakralterapi på häst??funkar det bra??
Svar
1
· Visningar
594
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag behöver råd från er som har stor kunskap när det gäller foder. Bakgrund: I somras fick jag en ny inackordering som var mycket... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 521
Senast: bigganl
·
T
Hästvård Vi fick igår besked att min lilla älskling har knäledsinflammation i båda frambenen o högra bak. Han har dessutom pålagringar i bakknät...
Svar
15
· Visningar
5 141
Senast: nexxa
·
Hästvård Ska lägga jodopaxomslag på kusen över natten. Men undrar, vad för linda ska man ha? Ska man linda med typ vanlig fleece eller ska man...
Svar
4
· Visningar
2 976
Senast: MiniLi
·
P
Hästvård Hej! Var ute och tränade hoppning med mitt Vbl i lördags, ett ganska hårt pass. Dagen därpå när jag skulle ut på en lite tur i skogen...
Svar
7
· Visningar
1 615
Senast: Precious
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka