Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Min allra första tråd här handlar tyvärr om tråkigheter. Jag hoppas kunna få lite idéer och allmänt pepp från er Bukare. Min...
Svar
4
· Visningar
2 742
Senast: TantEster
·
Hästvård Hejsan! Har en något pinsam fråga som jag hoppades att någon kunde hjälpa mig med. När man säger att att en häst fått en tryck...
Svar
3
· Visningar
2 775
Senast: Sandra_99
·
Hästvård Honey har fått lite gallor på benen sen jag ställde av henne för drygt en månad sen, se sitter vid/kring/framför böjsenan (hm tror jag)...
Svar
11
· Visningar
1 261
Senast: Liten
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med att hitta rätt till min häst! Så här är det, just nu går han på BARA hö och mineraler, alltså inget kraftfoder...
Svar
19
· Visningar
1 334
Senast: Boerperd
·
Hästvård Ja är jätte dålig på vaccination på hästar. Jag har en häst här hemma som ska få sin årliga vaccination nu i november, men hur länge kan...
Svar
2
· Visningar
588
Hästvård Ja som rubriken säger. Skulle vilja se bilder på hur era eksem(islands)hästar har klarat sommaren. Skriv gärna också lite om hur...
Svar
11
· Visningar
1 732
Senast: Norrberge
·
M
Hästvård Är det någon som opererat en avsprängingsfraktur på kotsenbenet? Det kan bli aktuellt för vår häst men det är tydligen en svår...
Svar
11
· Visningar
2 826
Senast: lillazoogin
·
Hästvård Tävling nu på lördag, och hästen går och rullar sig varje dag. Frågan är om jag kan bada honom nu, eller om det är för kallt? Just nu...
Svar
18
· Visningar
1 443
Senast: Shaklima
·
Ä
Foder & Strö En kompis pratade om detta för några år sedan, och jag bara kom att tänka på om det stämmer. Växer en unghäst mer/mindre beroende på...
Svar
5
· Visningar
1 229
Senast: starcraft
·
Foder & Strö Upptäckte att hösilaget var varmt när jag skulle ta en kaka från balen. Ska det vara så? Balen står i solljuset men den var även varm...
Svar
12
· Visningar
12 601
Senast: Orkan
·
Hästvård Är det "djurplågeri" att ha munkorg i hagen på en krubbitare? Hon har rem i stallet - funkar super, men jag vill inte ha det i hagen... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 422
Senast: MalinJ
·
N
Hästvård Hmm.. blandar ihop termen.. hur som haver.. hade ut vetrinären i fredags.. kom ut till stallet och hästen stod mitt i boxen på 3 ben...
Svar
15
· Visningar
3 917
Senast: Nora_
·
S
Foder & Strö ponnyn är i full tävlingskondition(hopp):p:D
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: Minna86
·
D
Foder & Strö Alltså, hur gör man? Lägger man bara ut hö och så äter hästen? Hur mycket ska man lägga ut om man vill fylla på en gång om dagen...
Svar
12
· Visningar
1 071
P
Hästvård Jag har en welsh mountain (korsning) och en renrasig welsh ponny. Den lilla är dräktig och gör inte så mycket nu för tiden mer än att...
Svar
11
· Visningar
1 404
Senast: Welsh
·
B
Hästvård :confused:Hovis var på besök idag. Pållen stod inte alls lika fint som vanligt. Han var lite flaxig och motvillig med bakbena. Hovis sa...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: TantEster
·
E
  • Låst
Foder & Strö Jag har en 6-årig islandsvalack som nu är riden i ett år. Han har ingen riktig power, så jag funderar på att lägga om fodret. Han har...
Svar
14
· Visningar
2 487
Senast: ellipelli
·
A
Foder & Strö Hur mkt ger ni av Fibergi/mål och /dag? Skulle ni ge en magkänslig häst mer än 0,5kg/mål? Det är ju trots allt en blandning av...
Svar
1
· Visningar
773
Foder & Strö Har börjat att ge min kuse lusern efter allt han har varit med om. Och nu undrar jag hur länge lusernen måste ligga i blöt innan man...
Svar
6
· Visningar
7 322
Senast: tinafinis
·
S
Hästvård hej , min ponny har en skada och står. behöver jag ge han några miniraler då ? tack för svar :laugh:
Svar
4
· Visningar
883
Senast: mian10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka