Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö ...för att få hästen lite piggare utan att han blir tjockare? Har en New Forest som går upp i vikt av luft, i stort sett. Får just nu 7...
Svar
7
· Visningar
925
Hästvård "Får" man bara ringa till dem i akuta fall, eller går det bra att ta kontakt för vanlig rådgivning?
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: bollen__
·
E
Hästvård Hej på er :banana: Jag är en super lycklig ägare åt mitt fantastiska Arabsto från -06. men det jag undrar är: har precis bytt... 2
Svar
21
· Visningar
2 966
Senast: Totola
·
R
Hästvård Hejsan! Har en häst som får ganska svullna gallor på benen efter ridpassen! Finns det några skydd som man kan ha på hästen för att...
Svar
16
· Visningar
1 880
Senast: knasigare
·
M
Foder & Strö vad kostar en säck okrossad korn (alltså hel korn) ungefär? vi har bara lantmännen här omkring i stort sett att handla på..
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: ika77
·
G
Foder & Strö Undrar vad era spontana motivering är för att lägga höet i någon form av häck i hagen? Våra är jätte geggiga nu efter allt regn och jag...
Svar
19
· Visningar
3 036
Senast: Borka2008
·
Hästvård Idag så upptäckte jag att min häst var svullen på ena sidan i skapet ganska så rejält nästan så att svullnaden fick plats i min hand...
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: nira
·
Hästvård Snart är det dax för snön och då kommer allt som hör till så som täcken, broddar m.m. Jag har funderigar på att sätta snösulor på min... 2
Svar
20
· Visningar
1 583
Senast: Cizma
·
S
Hästvård Min häst får en lugnande spruta i venen när han skall skos for han drar så med benet... Min fråga är om man kan ge en lugnande i muskeln...
Svar
7
· Visningar
2 243
Senast: Nea_
·
Hästvård Såhär ligger det till. I går morse när stallägaren släppte ut hästarna märkte hon att min pålle haltade på höger bak. När jag fick...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Beckie
·
T
Hästvård En av mina hästar klantade till det förra sommaren och tyckte att det var en jättebra ide att klättra i ett litet berg på betet. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 471
Senast: Tranquility
·
Hästvård Min häst är opererad för snart tre veckor sedan i ringbandet/kotsenan på ena frambenet. Hon har ätit fenylbutazon till och med i...
Svar
2
· Visningar
808
H
Hästvård Någon som ridit eller tränat med vikter på hästbenen i syfte att bygga upp muskler (eller annat?) på en omusklad eller tidigare sjuk...
Svar
4
· Visningar
3 747
Senast: Helan
·
Hästvård Jag har i alla mina hästår hört talas om "hovtjära" och i och med det förstått att man kan använda tjära på hästarnas hovar. Har... 2
Svar
25
· Visningar
17 920
Hästvård Min pålle har slutat krubbita!:banana::banana: Är bara såå glad!!:bump: Enligt säljaren så har han aldrig krubbitit innan han kom till...
Svar
18
· Visningar
3 143
Hästvård Någon som har ett hum om vad det kostar per dygn (helg) att hästen på Helsingborgs djursjukhus?
Svar
14
· Visningar
7 775
Senast: Miss Sixty
·
Hästvård <min medryttar häst (som just nu står med senskada) har hela tiden vart öm/kittlig över ryggen. Just nu står han i sjukhage ca 15 kvm...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: caradan
·
A
Foder & Strö hej alla bukare ! :D undrar lite vad era hästar äter och hur mycke ? hur höga dom är och vilken ras ? Min häst äter 1-1,5kg... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 415
Senast: tinafinis
·
A
Hästvård Någon som vet om det finns Ambulanshelikoptrar för djur/hästar? :D
Svar
2
· Visningar
788
L
Foder & Strö Är det någon som ger sina hästar melass i vattnet? Har nämligen en i vårt stall som bara ger sina hästar melassvatten för att dom ska...
Svar
6
· Visningar
1 096
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka