Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hej ! Jag har ett fullblodsto som är 11 år . Irländsk import .. På vinter tappar hon väldigt lätt i vikt , på sommaren går hon på...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: snicksnack
·
Foder & Strö jag har en häst som inte äter av sin saltsten vad jag märkt... hon har ingen i hagen heller. så jag undrar nu :confused: Hur viktigt...
Svar
11
· Visningar
995
Hästvård Mycket har jag varit med ommen fistelgångar hör inte till det. Hostorian började i april förra året då min häst blev sparkad i bringan...
Svar
3
· Visningar
2 627
Senast: martha
·
S
Hästvård hur får man in bilder i en tråd?
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: hermulen
·
Foder & Strö Ska man eller ska man inte koka linfröpellets? Jag är osäker på detta. Senaste dagarna har jag gett dom linfröpellets som jag hällp på...
Svar
1
· Visningar
704
L
Hästvård för 2veckor sen tog jag ut en sk hästpratare,och enligt henne hade min val ont i vänster höft,(har även haft problem när hovis har varit... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 657
Senast: C_J
·
J
Hästvård Min eng. fullblods valack som är 5 år har en mycket märklig has på vänster bak. Den är förstorad och lite "säckig", och känns svampig...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: Görel
·
S
Hästvård vi har 10 hästar i stallet och alla har normal värme på mulen förutom en, den är iskall, vad beror det på, vad ska man göra?;)
Svar
2
· Visningar
2 055
Senast: _Emma_
·
P
Foder & Strö Min hjärna står helt still, men vet att det finns en hög folk på buke som är duktiga på foder... Jag har börjat göra en tabell över...
Svar
4
· Visningar
645
Senast: Punkity
·
S
Hästvård Hej, när jag gjorde iordning storhästen idag så gick jag förbi ponnyn jag tävlar. Han brukar annars ALLTID gnägga åt mig när jag går...
Svar
14
· Visningar
1 566
Senast: incognito
·
Hästvård Hm, satt och kollade på min veterinärs hemsida och hittade det här som gör mig lite fundersam: (artikel som kan ta en stund att läsa)...
Svar
7
· Visningar
1 578
Senast: ishmanda
·
Hästvård Hej, nu var det visst dags att jag söker lite råd hos er kloka bukare. Min häst var lite svullen igår över knät, v framknä. Utsidan...
Svar
4
· Visningar
1 147
T
Foder & Strö Vad kan man lägga runt om höt förutom halm för att skydda det från mögel på skullen?
Svar
12
· Visningar
4 511
Senast: Elektron
·
S
Hästvård min ponny har fått en böld på kinden, (känns som ett myggbett) upptäckte den förra veckan och nu har det blivit större, ca 1x1 cm. vet...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Har ett sto som varit halt och sjuk i över ett år, men jag har problem med mitt försäkringsbolag sveland. De vill behandla gång efter...
Svar
1
· Visningar
660
·
Foder & Strö Jag känner att jag försöker läsa på, men alla siffrorna bara snurrar i skallen. Bra/ dåligt? Vad behövs fodras med för att få en jämn...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Kirre
·
M
Hästvård Hej skulle behöva ha lite tipps om hur man får ordning på manen. Har en vbl val som knappt har en gnutta man. en är väl ca 5 cm lång och... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 805
Hästvård Min Islänning lider i sin päls, det är ju vårvärme här i skåne . Vad händer om jag klipper honom på bringan och lite på halsen sen när...
Svar
13
· Visningar
1 844
·
Y
Hästvård Min foderhäst har nyss blivit kollad av en veterinär.. han hadde haft en inflamation i benet. Har dock haft oseriösa ägare förut så han...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Yunie
·
Z
Foder & Strö Kan man banta en häst genom att minska näringsintaget till mindre än underhållsbehovet, utan att hästen s a s går in i svält och "drar... 2
Svar
31
· Visningar
2 674
Senast: pannkakssmet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka