Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag vet att det används ganska flitigt hos många hästägare, men hur bra är det egentligen? Jag kikade igenom lite små egna "arbeten" jag...
Svar
5
· Visningar
3 857
Senast: Congeria
·
L
Hästvård Kan en häst som har artros i kotlederna i frambenen fortsätta snubbla efter behandling fast hältan försvunnit? Det gör min och jag tror...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: lady2
·
E
Hästvård Jag undrar hur mycket (ungefär) det kostar att kastrera en hingst?
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Masse
·
P
Hästvård hej jag behöver lite tips vad ja ska göra med min älskade fjording. hon är 29 år. det började för ett par dagar sen. när jag skulle ta... 2
Svar
22
· Visningar
2 444
Senast: hillevie
·
L
Hästvård Min häst har gallor på alla 4 ben. de är mjuka och stora som en 50öring ungefär. Han har haft dessa hela tiden sedan jag köpte honom (ca...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: Ebine
·
H
Hästvård Någon som kan tipsa om en bra sida på internet med illustrationer på en massa olika massageövningar för stela hästar?
Svar
3
· Visningar
3 219
Senast: lilla_edvardsson
·
Hästvård När jag tog in min häst idag hade hon jätte ont i ryggen:cry: Hela vägen från manken till korset. Jag kollar igenom min häst varje dag...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: lilla_edvardsson
·
H
Hästvård Någon som kan tipsa om en bra sida på internet med illustrationer på en massa olika STRETCHING-övningar för stela hästar?
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: iloveyou
·
D
Hästvård Kommer ha ett fullblodssto på lösdrift, ensilage eller vanligt hö? vad tycker ni?
Svar
7
· Visningar
825
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger: Vilket foder innehåller mest protein? Vad tycker ni man borde ge en häst som behöver bygga muskler? Vad är bäst...
Svar
14
· Visningar
7 381
Senast: Ellyne
·
Hästvård Hoppas jag lägger tråden rätt.. Jag funderar på att ställa en av mina hästar på torv. Har aldrig haft själv innan (däremot mockat i det...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: grimman
·
O
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga denna tråden men jag testar här... Jag har en tvååring som är ganska kraftigt inåttåad. Vriden från... 2
Svar
22
· Visningar
2 847
Senast: incognito
·
Hästvård Ville bara skriva av mig samtidigt som jag håller tummarna.....:cry: I söndags var jag ute och skrittade på min kallblodstravare, han... 2
Svar
29
· Visningar
2 993
Senast: majapia
·
Hästvård Jag tänkte kolla lite vad ni ger era äldre hästar utöver det vanliga. Vitaminmässigt, massage, extra streching m.m Ja allt som ni ger/... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 497
Senast: TeamVM
·
Hästvård Om en häst har Borrelia och Erlichia, man finner förhöjda titrar genom blodprov. Dock hittar man inget annat som tyder på infektion... 2
Svar
20
· Visningar
4 488
Hästvård Har varit inne igen nu med hästen för hans onda rygg! Besök 1 hade han fruktansvärt ont i musklerna i ryggen, röntgade rygg och...
Svar
9
· Visningar
1 918
Senast: Whirlie
·
Foder & Strö Startar en tråd här i stället då jag inte tänkte mej för i gnägg.:o Har en gammal shettisdam. 18 år och rätt dålig kondis och magert...
Svar
14
· Visningar
2 111
Senast: lady_mike
·
E
Hästvård Hej! Jag har lite frågor som jag desperat letar svar på och hoppas på att du kanske har dem. Jag har en d-ponny, 9 år. Imp holland...
Svar
5
· Visningar
1 071
Hästvård Min häst har det väldigt jobbigt när han fäller och sätter sin päls. Och snart är det dags att sätta vinterpälsen. Vilka vitaminer... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 388
Senast: Imnir
·
Hästvård Har en fundering angående mina pållars beteende... Jag har en stor (ca 2 ha) oval hage. Det är skog runtom, men inga "hinder" i hagen...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka