Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö ... om algen Ascophyllum Nodosum i samband med hästutfodring... Lägg märke till vetenskaplig så t.ex. Wikipedia funkar inte... Någon som...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: HelenaHandberg
·
A
Foder & Strö Jag ska ju fodra på min häst så mkt som går framöver efter problemen som varit. Finns det ngn begränsning hur mkt protein, energi, kvot...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Antiqua
·
F
Foder & Strö Vilket företag kan erbjuda den snabbaste foderanalysen????
Svar
3
· Visningar
850
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Var ligger den toxiska gränsen får jod och selen för tex en häst på 500 kg? Hittade detta på buke av peter_lundin: Ett hekto alger...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Natasja
·
M
Hästvård Hej! Jag vill hitta ett tillskott som har totalmängd vitaminer och mineraler i en och samma burk. Detta är för min unghäst som är 1 år...
Svar
2
· Visningar
2 478
Senast: gylle
·
S
Hästvård Någon som vet vad det kostar att raspa/kolla tänderna på en häst (på klinik)?
Svar
5
· Visningar
1 094
J
Foder & Strö att köpa detta hö till en häst med fångkänning? Energi: 7.9 Smältbart råprotein: 30.2 Kalcium: 2.7 Fosfor: 1.4 Magnesium: 1.1...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: Jaba
·
Hästvård Min ena häst hostar, men jag får liksom ingen klarhet i det. Hon är feberfri, dammfritt hö och halm, inte dammigt ute, bra...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: lady_vip
·
F
Foder & Strö Varför ger man det? Och hur mycket ska en häst på 155-165 cm ha av det resp. en shettis på ca. 100 cm?
Svar
4
· Visningar
1 247
Senast: Kaki
·
Hästvård Tänkte höra vad ni har för erfarenhet av behandling av ryggproblem på hästar. Har en känsla av att det skiljer sig en del åt. Hur och... 2
Svar
22
· Visningar
6 149
Senast: Kaki
·
F
Foder & Strö Vad väger på ett ungefär en normalstor: Fjording resp. Nordsvensk? Eller ett kallblod av grövre typen på 148-150? Detta för att jag...
Svar
12
· Visningar
2 621
Senast: a1agnlju
·
S
Foder & Strö Jag har precis fått analysen på vårt hösilage och skulle behöva hjälp från någon duktig människa att reda ut vad den egentligen säger...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Snixten
·
S
Hästvård Hej !! Det är en häst som ska avlivas för att ingen vill ha han och sånt orkar inte berätta alla då blir det rätt mycket att läsa menom...
Svar
11
· Visningar
1 298
Senast: Cizma
·
T
Hästvård Jag vet inte om det redan finns en sån här tråd, men skulle behöva lite tips.. En av våra hästar får jättelätt jättemycket mugg.. Jag... 2
Svar
38
· Visningar
6 123
Senast: linneeab
·
Hästvård Hej! Vi har FRUKTANSVÄRDA mängder av ekollon i våran hage, så vi bara krattar och krattar hela dagarna, men det tar aldrig slut! De...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Lokkur
·
M
Hästvård Måste man skära upp bölden eller ska jag vänta ut den? Den kom efter ett sömstick i torsdags, i lördags upptäckte jag att hästen var...
Svar
17
· Visningar
6 552
Senast: Kaffikakk
·
D
Hästvård Jag undrar hur många som vet hur mycket era hästar/ponnier väger? Dessutom skulle jag vilja veta hur vikt/måttbanden stämmer mot en våg... 2
Svar
31
· Visningar
4 504
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Mitt fbl är svår att hålla i vikt men under betet har hon varit mkt fin och är det fortfarande. Men nu är jag rädd att hon ska falla ur...
Svar
7
· Visningar
1 075
Foder & Strö Ja, vad har linfrökaka för hållbarhet? Har läst allt från 2 veckor till 5 månader om det förvaras torrt och svalt. Jag och en kompis...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: Jeeves
·
Hästvård fick precis ett sms från en tjej i mitt stall där hon sa att hon vart ute och ridit på sin 20 åriga travare, hästen hade då fått...
Svar
3
· Visningar
819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka