Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö jo det är såhär, idag när min mamma var och köpte foder så var det fodret vi brukar ha slut (!!) så då sa dom att vi kunde ha hippo bas...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Ylva86
·
Hästvård Min kompis hade en häst som var dålig och beövde ringa ut en veterinär, kvällstid. När hon ringde ifrågasatte vet om hon hade hästen... 2
Svar
38
· Visningar
4 337
Senast: Lickety
·
L
Foder & Strö jag har ett b-ponnysto på ca 124cm,väger ca 250kg, smäcker i kropsstyp,körs ca 3dagar i vec 40minpergång, longeras 1-2dagar iveckan ca...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har nu gett mitt sto sin första spruta mot boutilism. Hon ska ha två till med fyra veckors mellan rum. Men när hon är färdig...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: lillamy73
·
Foder & Strö i stallet där jag har min häst. så tycker dom att hon får för mycket mat. hon får ½ liter lucern morgon och kväll och ½ liter High...
Svar
15
· Visningar
1 505
Senast: feel
·
S
Hästvård Jag ska snart få hem min foderhäst och känner att det är en sak jag inte riktigt har koll på: Vilka vaccinationer är det som gäller...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: C_J
·
Foder & Strö jag har mina värden på höet, lusern osv... för att få en foderstat går jag in på ett foderstatsprogram och skriver in värdena som står... 2
Svar
21
· Visningar
2 108
S
Hästvård Kan man göra abort på en häst? Hur långt in i dräktigheten kan man i såna fall göra det? Det måste ju hända ganska ofta att ston blir... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 071
Senast: Suzi
·
Foder & Strö Har fått konstaterat av veterinär att en av våra 2 hästar har fått kronisk bronkit, tål inte damm. Har gett hö, men behöver nu...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Dana
·
B
Foder & Strö Minskad matlust på en 1 åring, kan det ha med tänderna o göra? Hon äter grovfodret som hon ska, men kraftfoder (pelletsform) tar...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: blohme
·
L
Hästvård Hejsan! Här kommer en fråga som kanske är självklar för er alla,men jaa inte för mig:/ Jag undrar bara hur man märker att en häst är...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: diggiloo
·
H
Hästvård min mamma säger, efter ha pratat med en "hästvan" person att det inte är något farligt att rida på en häst som hade efter böjprov 2... 2
Svar
28
· Visningar
3 906
Senast: Flipp
·
C
Hästvård Såg idag att min häst hade fått mugg i en karled. Forskade lite i behandling mot det eftersom jag aldrig varit med om mugg förr... 2
Svar
28
· Visningar
4 031
Senast: lillarut
·
Foder & Strö Min islandshäst är redan "lite" fet och med årets analysrapport på silaget lär det inte bli lätt att fodra. Jag har honom inhyrd så det... 2
Svar
28
· Visningar
4 204
Senast: jezzibell
·
Foder & Strö Finns det någon anledning att ge extra kraftfoder till unghästar om de får fri tillgång på hösilage med extremt höga värden och de...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: Cheval
·
Hästvård Sökt bland en massa trådar men hittar inget. Har haft min 8 åriga fbl valack sedan i juni. Han har blivit tränad/tävlad i galopp...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: service
·
M
Foder & Strö Hur gör ni som har hästar på bete och sedan tar hem dem till grushagar/nerbetade hagar med foderbytet? Vi ska få ett halvblod som gått...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: mago
·
J
Hästvård Köpte förra året en ponny från södra delen av landet. Köpte henne osedd p.g.a olika omständigheter. När hon klev av transporten möttes... 2
Svar
29
· Visningar
7 880
Senast: HelenaHandberg
·
J
Foder & Strö Vi har köpt oss våran drömhäst, problemet är att hon är dold under ca 200 kg fett som borde försvinna. Hon är en nordsvensk och har...
Svar
5
· Visningar
1 628
Senast: HelenaHandberg
·
M
Hästvård Vi ska ha ett halvblod på foder som har en flera år gammal skada som gett en synligt förtjockad sena 10 cm ovanför hasen. Den har gått...
Svar
4
· Visningar
1 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka