Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mörka, "glansiga" bollar kontra ljusa - nästan gulgröna mindre glansiga men inte nödvändigt lösare vad kan det betyda? Min ena häst...
Svar
6
· Visningar
1 522
Hästvård Jag hade en foderhäst ngr månader i somras och hennes bajs möglade väldigt snabbt, en orange luddig hinna över alla hennes högar, när...
Svar
16
· Visningar
4 832
Senast: Sophie_Maurer
·
A
Foder & Strö Hur försiktiga är ni med att vänja in nytt foder som fibergi och lusern? Min vetr tyckte jag kunde ge 1kg lusernpellets uppblött till...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: Ellyne
·
A
Foder & Strö Vilka värden, kvoter etc i foderstaten ska man sikta på för att öka hull på en 17åring med svårt att ta upp näring, lite fullblodstyp...
Svar
4
· Visningar
914
·
A
Hästvård Jag letar, och letar, och letar, men jag hittar verkligen ingenting om hur hästens dygnsrytm ser ut. Tanken är att vi i skolan ska...
Svar
3
· Visningar
2 492
M
Hästvård Hej! Jo, som frågan lyder, så undrar jag om man kan använda BoT's ryggvärmare och benpaddar, på ett dräktigt sto?
Svar
13
· Visningar
2 432
C
Hästvård Igår pratade jag med några från det stall jag står på ang att blodtesta sin häst. De hade vart på en klinik, och sett en lapp där det...
Svar
7
· Visningar
1 171
Senast: clarre
·
Foder & Strö Har tittat på gamla trådar och sett att bl a HelenaHandberg köper komineraler, jag har några frågor eftersom jag också funderar på det...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Natasja
·
Hästvård En häst i stallet har en skrovlig vårta (Hink) på nosryggen, kan man använda Lotagen på den för att få den att krympa/försvinna? Var en...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: Lunketuss
·
J
Foder & Strö Hej, Jag har i år fått tag i ett ganska bra hö med fina värden. (kvot drygt 6) Skönt då jag har både ett föl -08:a och en dräktig...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Flaekja
·
S
Hästvård När jag var ute hos min häst idag märke jag att han fått liknande "gropar" i hovsulan. Har alldrig sett detta tidigare. Hästen är oskodd...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: Yrja
·
Hästvård Under avdelningen mer eller mindre vilda idéer har jag och hovis diskuterat vintern för fblherrn här. Han går med ringskor och hel, hård... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 528
Hästvård funderar på att kassera det jag har i mitt, då det emsta nog är gammalt, men behöver lite tips på vad jag ska köpa. Så vad innehåller... 2
Svar
27
· Visningar
3 880
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö ska börja ge s&w om två dagar, men jag funderar på om det ska läggas i blöt? tycker "pinnarna" verkar så hårda? är lite rädd att min...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: sinner
·
Hästvård Idag gick pållen omkull... En i stallet skulle prova hoppa henne lite. Gick jättebra på framridningen och rider an mot ett...
Svar
14
· Visningar
6 076
Senast: Corax
·
C
Hästvård Min häst har ett gamalt sår på kotan bak och det vill inte läka ut helt! Jag har testat det mesta av huskurer (som jag kan) och inget...
Svar
16
· Visningar
3 594
A
Foder & Strö Hur mkt torr mängd är det? För värdena man hittar i bok för betfor som man räknar på borde ju vara för det torra? Med andra ord är det...
Svar
4
· Visningar
1 199
·
O
Hästvård Skriver under anonymt nick nu för att undvika skadeglada typer... Hästar är inte elaka djur men ibland blir det bara helt helt fel... 2
Svar
24
· Visningar
3 438
·
Hästvård Mitt 8-åriga Islandssto som reds in sent(för 1,5 år sedan)har sedan igångsättning efter fölning i somras lyft ena bakbenet konstigt när...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: incognito
·
I
Hästvård hjälp! igår på dan när jag tog in min häst för att rida så såg jag att han hade hela kroppen full med små ganska hårda bulor. det är... 2 3
Svar
43
· Visningar
17 927
Senast: KallaMigBecca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025