Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fastnade med vf hov i juni och ådrog sig en streckning på ytliga böjsenan enl. vetrinären. Nu 4 mån. senare så finns inget kvar...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: TantEster
·
A
Foder & Strö Först lite bakgrund.. Min häst har haft problem med magen, jag gick ifrån pelleterat foder och ger mkt grovfoder. Han har förmodligen... 2
Svar
31
· Visningar
5 501
Senast: asahes
·
Foder & Strö Varför är paraffinolja i större mängder (1-litersflaskor) receptbelagt? Vill ha det hemma ifall att det skulle behövas, har långt till... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 972
Senast: lollypopp
·
C
Foder & Strö Hej! Om era hästar äter betfor. Hur mycket ger ni dom (torrmätt)? skriv gärna varför ni ger dom, och varför din häst just får den... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 222
E
Foder & Strö Hej! Skulle behöva hjälp med lite fakta om de olika fodersorterna som finns till hästar, främst vad som är bra till en pigg/het häst...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: MaRomer
·
W
Hästvård Vi har gått och funderat på detta så mycket här hemma så jag tänker fiska efter lite råd och tankar här på buke... Har nyligen köpt... 2
Svar
28
· Visningar
4 451
Senast: wimsi
·
Hästvård Min häst har fått något som ser ut som sårskorpor på framsidan av kotan. De sitter ungefär i en rad en bit ovanför kronranden. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 264
T
Hästvård Igår hände något bland det värsta jag varit med om. Ponnyn blv skrämd, sprang igenom staketet, upp på motorvägen och blev påkörd av en...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Innehåller vattnet lika mycket energi som själva betforn? 2 3
Svar
48
· Visningar
3 787
S
Hästvård Min häst snubblar mycket nu, även på plan mark och i paddock där det inte finns något att snubbla på.. I alla gångarter och jag tror... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 562
A
Hästvård Behöver verkligen hjääääälp!:crazy: Jag har en d-ponny, korsning russ/halvblod. Han får väldigt mkt vinterpäls, men är väldigt frusen... 2
Svar
32
· Visningar
3 832
Senast: Antonia
·
Foder & Strö Hej! Jag har en något överviktig fjording, som nu ska bli smal igen. Behöver lite råd. Hur tänker ni som inte har analys på fodret när...
Svar
1
· Visningar
738
Foder & Strö Min häst har sett lite muskelfattig ut ett tag nu (ca 1 mån) och är lite matt i pälsen. Hullet är dock ok, så jag tror det är... 2
Svar
20
· Visningar
3 511
Senast: Elisha
·
P
Foder & Strö På ridskolan där jag håller till har de börjat ge hästarna alger. Igår såg jag att en av ponnyerna (:eek:) lämnat kvar kraft i krubban...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Gullan86
·
  • Låst
Foder & Strö Hur mkt väger 1 dl soja? Jag har tyvärr ingen våg att mäta med :( Mvh sandra
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Boj
·
Hästvård Vad finns det för anledning att hästen tappar dessa? Enligt min veterinär kan det bara bero på en inre blödning, känns ju inte så kul... 2
Svar
27
· Visningar
6 913
Senast: martha
·
J
Hästvård En häst i stallet hade det för ca en och en halv månad sedan och nu undrar jag om risken är stor att det händer igen på en häst som...
Svar
5
· Visningar
1 387
Senast: jarnroos
·
Foder & Strö ... när foderstaten har en Ca/P kvot på ca 1,5 utan mineraler. De flesta mineralsorterna sabbar ju kvoten. Tänkte köpa dikalciumfosfat...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Måste bara få dela med mig av de fina värdena på höet som vi köper till vårt stall:) Värdena är per kg foder. mj: 8,7 smrp: 71...
Svar
14
· Visningar
1 195
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Har äntligen hittat ett småbalshösilage som jag funderar på att köpa, men kan det fungera? Jag är väldigt nybörjare på att räkna...
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: Hjartagna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka