Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästen i fråga är en välriden dressyrhäst på lättklass nivå, har placeringar upp tom LA;6. Veterinärbesiktad (dock ej röntgad)...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Curtis
·
Hästvård Har idag bestämt mig att åka med den andra hästen till kliniken och kolla upp henne och kände helt hur allt bara rann över.... Var...
Svar
6
· Visningar
1 514
Senast: Behati
·
I
Hästvård hej på er i vilken ålder kan man longera en häst? och min häst är lös i magen kan de hänga i hop med att hon äter mkt päron från ett...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö Va skulle ja kunna ge till ett halvblod med mycke fullblod i som är pigg men smal. Vill inte ha nått med havre i. Skulle vilja få upp...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jag startade en tråd en bit in i augusti eftersom jag var bekymrad över min hästs hull. Så här såg han ut då: Sedan dess har...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö vårt dräktiga sto har fått kolik 2 ggr under en veckas period! hon har inte fått det tidigare, dock sa hennes förra ägare att hon kunde...
Svar
13
· Visningar
5 334
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Får bara tag på grovsalt som är havssalt dvs som innehåller jod. Det är ju inte bra för hästar att få i sig jod så vad jag vet ska man...
Svar
1
· Visningar
1 261
Senast: Strajder
·
D
Hästvård :cry:Behöver få några andra hästmänniskors syn på det här. Ska försöka sammanfatta allt så bra som det går och hoppas att ni orkar...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: ako
·
Hästvård Min häst vrider ena framskon. Vad är det som gör att det kan bli så? Första gången hon gjorde det var hon halt och jag tänkte att det...
Svar
14
· Visningar
1 497
Senast: RosaBananen
·
Hästvård en väns häst har blivit det. har själv aldrig hört talas om de och itne hon heller.. vet har skrivit att de ev har ngt att göra med... 2
Svar
25
· Visningar
5 285
Senast: LadySara
·
Hästvård Kom hem från jobbet igår vid 19 och hittar två svettiga hästar i hagen! Jag veeet att det ska bli kallare nästa vecka men nu står jag...
Svar
4
· Visningar
1 867
Senast: Ängslig
·
Hästvård Om man har en häst som haft en ledinflammation som är behandlad och numera är friskförklarad, har man nytta av att ge hästen Cortaflex...
Svar
11
· Visningar
3 548
B
Hästvård Jag köpte en arab för ca 2mån, han har inte speciellt mycket päls. Jag har klippt honom på halsen, vilket var enda stället han satte...
Svar
4
· Visningar
940
B
Foder & Strö Denna tråd är ang mitt problem. foder och foderstat! Jag är första gångs hästägare och har en hel del att lära!! Jag har fått hjälp av... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 136
Foder & Strö Jag vet att det här är väldigt individuellt, men någonstans måste jag ju börja räkna. hur mycket ensilage kan jag räkna med att sex...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Saigon
·
T
Foder & Strö Någon som vet vad Ca/Mg kvoten bör ligga på?
Svar
1
· Visningar
893
Senast: Antiqua
·
Hästvård Några av er kanske minns min 1åring som har varit följd av otur sedan hon föddes. I vilket fall, i våras hade hon magsår och mådde...
Svar
12
· Visningar
1 609
Senast: nexxa
·
S
Foder & Strö Vad hjälper de olika vitaminerna till? Dvs vitlök, linfröolja, biotin, äppelcidervinägen, B vit, E vit, C vit, A vit och alla de där...
Svar
5
· Visningar
1 108
Hästvård Ikväll vid 20 tiden så ringde stallägaren till mig och sa att min häst gullan verkade mysko. Spang ju genast över (bor granne med...
Svar
14
· Visningar
2 334
Senast: classie
·
Foder & Strö Jag känner mig kluven till vad min tvååriga isbit behöver nu till vintern. Har läst runt så mycket, bland annat tråden "foder till...
Svar
1
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka