Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Ï
Hästvård lämnade ut min häst på foder för ca 3 veckor sedan. första morgonen när tjejen som har honom skulle släppa ut honom. hostade han...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: JBL
·
T
Hästvård Nu är min älskade sköthäst sjuk! Jag har ingen aning om vad som är fel men symptomen är att han svettas hur mycket som helst och... 2
Svar
20
· Visningar
1 882
Senast: Tooveee
·
T
  • Låst
Hästvård Jag vet att det finns massor av avmaskningstrådar, men jag har inte hittat svar på min fråga i alla de jag sökt i. Jag undrar om och...
Svar
17
· Visningar
11 298
Senast: Boj
·
Z
Foder & Strö Kan någon ge förslag på vad man kan ge en häst som behöver bygga på sig muskler och förbättra konditonen? Vet att e-vitamin är jätte...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö Jag tänkte börja ge min ponny foderjäst, då det lär vara bra för hovarna. Funderade nu om det är någon som INTE har fått bättre hovar av...
Svar
14
· Visningar
2 620
Senast: catya
·
Foder & Strö Jag brukar inte ha problem att göra foderstater, men den här gången behöver jag råd. Jag har en inackordering som var ruskigt mager när...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: bigganl
·
V
Hästvård Någon som vet vad det här är för mask?? Trådliknande ca 0,5-1mm tjocka och 10cm långa.
Svar
12
· Visningar
1 422
Senast: Victorious
·
R
Foder & Strö Har precis släppt hästarna på bete. De har blivit väldigt lösa i magen, som de såklart blir i början. Men kan man ge dem något så att... 2
Svar
22
· Visningar
2 165
Senast: Ylva86
·
V
Foder & Strö Nu är jag snurrig i skallen, hur räknar man om per kg ts till per kg foder?? Det är elakt nog bara mineralerna på min analys som inte...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: veronican
·
Foder & Strö Nu måste jag få bena ut begreppen!! Vi har en andel klöver i våra vallar och har då kunnat höja smrp mängden till 40 - 50 smrp. Skönt...
Svar
19
· Visningar
5 835
Hästvård Ser ni någon nackdel att låta hästen gå med flätad man eller svans i hage? Mitt sto har jättelångt man som blir ett enda härv, och...
Svar
15
· Visningar
1 308
Senast: Centaur
·
E
Hästvård Hej, kan man ha två st shettisar ute året om? :)
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Jeeves
·
Hästvård Jag ska köpa en väldigt trevlig liten shettis, problemet är bara att hon är ruskigt fet! :o Hur bantar jag ner henne utan att hon...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: Jamtland
·
A
Foder & Strö Har precis fått en analys av höet som jag köpt i år. På pappret så står det som två kolumner med smb rå protein, energi, kalcium osv...
Svar
3
· Visningar
1 932
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nu vill jag inte ha en massa tjafs ifrån er som tycker det är fel att ha hästarna inne, utan jag vill ha fakta från er som valt att inte... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
16 736
Senast: Lillfi
·
B
Foder & Strö Har för första gången ett dräktigt sto och undrar nu när ni andra brukar öka fodergivan till era? Min tanke är att i november återigen...
Svar
6
· Visningar
1 378
Senast: Equi
·
Hästvård Hur vet man om en häst har lynnesfel? 2
Svar
22
· Visningar
3 143
Senast: Pansi
·
Foder & Strö För 2 veckor sedan så fick min häst diagnosen "inflammation i hovarna" av våran distriktsveterinär. Hästen hade betett sig konstigt i ca...
Svar
6
· Visningar
2 824
Senast: sajelka
·
I
Hästvård Mitt sto (dräktigt och ska föla i mars) känns inte riktigt på topp. Hon är pigg, feberfri, ömmar ingenstans, äter, kissar, och bajsar...
Svar
9
· Visningar
945
Foder & Strö Vi har "för mkt" mark och där är en hel del som inte kommer hinna betas ner innan vintern. Jag har själv två väääldigt lättfödda hästar... 2
Svar
22
· Visningar
4 782
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka