Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård hejsan! Min ponny har haft tjocka ben/gallor(vet ej vad det är) sedan en vecka tillbaka. Några hästkunniga tittade på det i fredags...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Winx
·
K
Hästvård Jag har en gammal islandsvalack på 22år som jag inte vet vad jag ska göra med. Problemet är att jag inte vet om han lider eller inte...
Svar
6
· Visningar
1 255
Senast: Koriander
·
Foder & Strö Vi har i alla år fodrat med hö och trivts med det men nu börjar höet bli så oskäligt dyrt att även vi måste bita ihop och funderara på... 2
Svar
38
· Visningar
4 223
Senast: Equi
·
C
Foder & Strö Jag skulle gärna vilja ha synpunkter från landets alla hörn om hur ni har det i er landsända med: Hö / Hösilage, har ni fått tag i...
Svar
15
· Visningar
1 476
Hästvård Har en 14 årig halvblodsvalack som nu plötsligt blivit halt.. Märkte det i går när jag tänkte rida honom.. han ville inte stödja på... 2
Svar
31
· Visningar
2 962
Senast: pimy
·
Foder & Strö Det börjar bli lite smålerigt i sjukhagarna våra hästar går i så vi måste skaffa något att lägga ensilaget på. Någon som har något tips...
Svar
12
· Visningar
1 838
Senast: mahlmt
·
Hästvård Är det någon härinne som varit med om att häst/ponny fått takykardi som biverkning av ventipulmin? Har ett föl som stått på penovet...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: Saigon
·
G
Hästvård Har fnurlat lite på pållans bakbensskada för snart 4 år sen. Kotsenbenet på vänster bak blev skadat och det tog lång tid för det att...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Gisburne
·
Hästvård Har precis fått ett samtal från en av mina stoägare,deras 1-åriga Emla,Fyndigs förstfödda dotter fick avlivas igår..... Vid 8-tiden... 2 3
Svar
44
· Visningar
8 235
Senast: Arvid
·
Foder & Strö På marknade, och även utanför, finns en mängd saker som folk använder som tillskott till sina hästar. Bl. annnat vitlök, oljor... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 012
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö har fram tills nu gett mitt väldigt heta sto hippo cool, då jag inte vågat ge henne havre. Har även gett en del korn då hon har svårt...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Punkity
·
M
Hästvård Någonstans djupt i den innersta delen av mitt huvud kan jag dra mig till minnes om att det finns något som heter vilande artros. Det...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: MHelena
·
M
Hästvård Vi har en 4-årig halvblodsvallack med vita ben och han har fått på bakbenen som kruskor på både in och utsidan nere precis där bakre...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: moniq
·
Hästvård Jag har min häst uppstallad hos mina föräldrar. Nu i idag fick de ett brev hem att det ska komma någon och se efter verksamheten de...
Svar
15
· Visningar
1 175
Hästvård Fick lotagen utskrivet för ett fult sår min häst har. men jag undrar ska man tvätta bort det efter en stund eller ska det va kvar? har...
Svar
7
· Visningar
6 686
Senast: Bialitt
·
Hästvård Jag kastrerade min ponny igår. Jag undrar: Vad fick ni för restriktioner för era hästar efter kastrering? Är det normalt med en... 2
Svar
20
· Visningar
5 690
Senast: Tamzy
·
S
Foder & Strö Jag undrar hur mycket hö ni tror att ett varmblodssto på 155 ungefär behöver äta per dag? Hon rids ca 4-5 gånger i veckan, rids dock... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
13 360
Senast: Fina
·
R
Hästvård Min foderhäst har kissing spines. Har funderat på Back on Track-täcke, eller kanske ländtäcke. Någon med en KS-häst som har provat det...
Svar
2
· Visningar
1 426
Senast: Marita73
·
X
Hästvård Hej, min häst är en underbar liten d-ponny. Men när jag väl ska rida ut på henne blir hon så pigg/tittig så det är omöjligt att...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: xAmberx
·
P
Hästvård Trodde styngflugan var borta. Det är över 10 år sedan jag såg dem senast. Upptäckte för någon vecka sedan dessa små gula prickar på... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 349
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda-24