Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Hej, hästen jag sköter om har som små vita "blommor" i öronen. Ser ut som små blomkål.. Någon som vet vad det är för något? Och hur kan...
Svar
6
· Visningar
1 760
Senast: iresha
·
Hästvård Både i box och sjukhage är han komplett tokig:grin: Får fri tillgång på hö, granar och morotsbitar i hela hagen. Tror han hade farit... 2
Svar
30
· Visningar
2 260
Senast: independent
·
Ä
Hästvård Behöver jag täcke på 1 åring som ska gå i lösdrift? Hon ska bara promeneras och pysslas med såklart. 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 212
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Mitt sto har under några veckors tid utvecklat 4 st knölar nedanför manken. Den största är som en enkrona i diameter. De är hårda och...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: månFare
·
S
Hästvård Hej! Jag vill skriva till alla er som känner er orutinerade och osäkra när det gäller vården av era hästar, ta hjälp! Snälla ta hjälp...
Svar
12
· Visningar
1 206
Senast: missmuppsan
·
Hästvård Har ett föl som fått problem med överkänslighet i ansiktet. Detta blev bra då vi bytte bete och smörjade med mjukgörande och solskydd...
Svar
5
· Visningar
2 105
Senast: lady_vip
·
A
Hästvård Vilka sprutor är minikrav för att hästen skall få tävla?
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: armando16
·
S
Hästvård tog in gammelgrå idag och upptäckte knölar... på ryggen och korset, ner mot svansen var det värst. dom är stora som golfbollar ungefär...
Svar
1
· Visningar
547
Senast: sinner
·
Foder & Strö några bilder på mitt magra o omusklade "ök" :crazy: Fast han är ju min älsklingskille ändå... :love: Vad tycker ni? Dagens... 2
Svar
28
· Visningar
2 659
Senast: catya
·
F
Hästvård Kan de bli reservation på en pålagring som vet. bedömer som mycket liten?? Sitter inte i ngn led utan på kotbenet.. Krävs det att...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Undrar om det är någon som har erfarenhet av hur elektroterapi fungerar på överben?? Har hört att det ska få överbenet att försvinna...
Svar
13
· Visningar
1 716
Senast: SarahA
·
H
Hästvård Hejsan! Min häst har sedan lite mer än 1 vecka varit halt och svullen/varm i frambenet. (Hästarna har förmodligen busat i hagen.)...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: HittaFiiisk
·
P
Hästvård Har varit med min häst på en klinik, där det konstaterades hälta. Veterinärerna tyckte att hon var bra skodd, men de sa att hon var skev...
Svar
14
· Visningar
1 747
Senast: persika
·
Hästvård Igår skoddes min häst om. Hon lyckades dra av sig ena framskon i onsdags, så att det drog med en del av hoven också. Igår när jag kom...
Svar
19
· Visningar
3 343
P
Hästvård Jag funderar på att ta ut kiropraktor till min häst. Jag har precis fått hem henne igen efter ca 2 månaders uppehåll, och har upptäckt...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: blohme
·
B
Hästvård Detta lär bara bli en "skriva av sig" tråd ... Nu är jag riktigt trött på min häst hovar, har problem varje sommar. Skorna trillar... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 011
Senast: blohme
·
Hästvård Min häst ska få buta i 15 dagar nu, morgon och kväll. Men saken är den att jag kommer att åka bort på och gå på bröllop och då är det...
Svar
8
· Visningar
891
Senast: -erica-
·
I
Hästvård Det är så att jag har glömt att vaccinera i tid. Hästen skulle ha vaccinerats före 18/6. Nu undrar jag om tävlingsförbudet gäller hela...
Svar
19
· Visningar
5 060
Senast: flickancarra
·
Hästvård Har hittat en mycket fin häst. Exportröntgad. I denna står det lindrig hovbroskförbening båda fram. Utan klinisk betydelse har vet...
Svar
14
· Visningar
4 237
Senast: kokalolasosfofinontot
·
S
Hästvård jag har en ponny som har knäledsinflammation. har fått behandling och ska vila i 2 veckor .. men hur ska jag börja att sätta igång...
Svar
5
· Visningar
952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

• WE-tråden