Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Min häst blev skadad som 5 åring, var riktigt halt under 1 år utan att veterinärerna kunde hitta något fel på henne. Bytade tillslut...
Svar
7
· Visningar
861
Hästvård Osäker på vart tråden ska ligga men ligger den fel så flytta :bow: Jag har haft min pålla i 2 år snart! Det är en gammal travare på 18...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: Pacific
·
V
Hästvård Hej! Min häst har några konstiga knölar på typ hela bröstet och en del av ryggen! dessa knölar är ca. 1 gånger 1 centimeter... har...
Svar
3
· Visningar
1 092
J
Hästvård Någon som vet om det finns färdigblandad Virkon S, inte de stora dunkarna då utan i lite mer behändiga sprayflaskor eller liknande... 2
Svar
27
· Visningar
5 130
Senast: Jeeves
·
Hästvård Mitt snart 16 månaders unghäststo har en ganska dålig hovkvalitet som det verkar. Inte så att hon kommer att få problem, snarare får man...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Prince LineXX
·
F
Foder & Strö Ni som ger krafft sport till eran ponny, hur mycket ger ni och vad ger ni för annat krafftfoder förutom det??
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Lancet
·
Foder & Strö Häromkring verkar det vara standarden i fullinackodering. Jag räknar på att min äter det dubbla :o stor, svårfödd och väver :o Jag... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 638
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Är inte så bra på det här emd hältor, tkr det är väldigt svårt att se vilket ben de haltar på och vart det sitter. Vill nu ha hjälp av... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 800
Senast: Toker
·
Hästvård Har ett problem. Min ponny har fått skavsår av sadelgjorden. Upptäckte det i mars/april, då sadelgjorden ärligt talat var rätt skabbig...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: TantEster
·
O
Hästvård Vad inebär pålagringar?
Svar
2
· Visningar
877
Senast: TantEster
·
Hästvård Hjälp! sitter och fyller i anmälan till kvalitets... det står: Är ponnyn behäftad med dolda fel? ja/nej (hon har ju inga dolda fel, vad...
Svar
6
· Visningar
2 755
Senast: aida
·
C
Hästvård ...på buke för första gången på länge!! (tråden kanske borde ligga på hästvård?) I vilket fall så är det här min gammla brutta... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 125
Senast: Chappe_
·
Foder & Strö Råvaruinnehåll: 25,0 % korn, Lusern 25%, Havre 10%, Vetekli 5,0%, Majs 3,0 %, Lin 1 %, Sojaolja 0,90%, Sockerrörmelass 0,60%...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: Inelin
·
Hästvård Min häst har tjock man, så pass tjock att den delar sig och lägger sig på båda sidor (mittbena). Jag skulle verkligen vilja rycka honom...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: tinissen
·
E
Hästvård Hittade en 'knöl' på hästens vänstra framben, är stenhård och går inte att röra på. Känns som om den sitter fast i benet? Han har ingen...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: Tinen
·
Hästvård MIn ponny var på vila två veckor i sommar, hon gick på magert bete. Trots detta la hon på sig några kg för mycket. Det som är så...
Svar
9
· Visningar
1 284
Senast: Korven
·
M
Foder & Strö Ibland blir jag att må dåligt över den bantningshysteri som råder gällande en del hästar i min närhet. I rädsla över att få sin häst... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 083
Senast: Tires
·
F
Foder & Strö Vad har korn för positiva och negativa egenskaper? Hur skiljer det sig från t ex krafft? Om jag byter ut krafft grund mot korn, (ger...
Svar
9
· Visningar
1 397
Senast: lundsbo
·
Hästvård Har haft en ny hovslagare under våren,då den gamle tog timeout. Hon har skott hästarna 3 ggr. Varje gång har hon verkat lite,men... 2
Svar
35
· Visningar
4 062
Senast: jojjogalopp
·
Foder & Strö Foderhästen har gaffelbandskada och är "vilande" förutom små skritturer. Sommaren har inte varit gynnsam och gamlingen som han är har...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Michellan95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?