Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hehe.. rubriken från ett annat forum om minirundbalar på engelska :angel: Jo, det är så att jag har en tvåårig islandshingst som ännu...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har hört att det förekommer:crazy: När hästen är akut sjuk eller för att den är gammal/man vill bli av med den? (Jag bara undrar...
Svar
7
· Visningar
2 208
Senast: lady_vip
·
Z
Hästvård Finns det någon här som kan förklara för mig hur man på klinik påvisar påvisar dåligt näringsupptag i tarmen? Har en bekant vars häst... 2
Svar
20
· Visningar
3 842
Senast: Zelma
·
K
Hästvård Min häst blev behandlad i en bakkota för ca 8 månader sedan. Då va han halt. Nu är han iaf igång ordentligt igen och jag kan inte...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: klabbarparn
·
Foder & Strö Min häst har nu vid stallbyte åkt på dålig mage. I gamla stallet fick hon hö, i nya är det ganska blött ensilage. Blandade upp med hö...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: SLD
·
Z
Hästvård Det är så att jag aldrig lärt mig hur man lastar en häst, och skulle gärna vilja lära mig lite mer om det! Hur binder man hästen i den...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Cilla
·
Hästvård Min sköthäst har för sedan nån vecka tillbaka börjat beté (stavas?) sig jättekonstigt. Han som i vanliga fall inte tycker om att bli...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Nu har jag hört alldeles för många delade meningar. ÄR VITLÖK GIFTIGT FÖR HÄSTAR?! ÄR VITLÖK INTE GIFTIGT UTAN BRA ATT GE PÅ BETET...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: ameo
·
Hästvård Nu har det ju varit 30 grader här i en vecka snart, och min hästs temp har pendlat mellan 37,8 och 38,3 hela veckan. Detta är ju lite...
Svar
1
· Visningar
1 157
Senast: krambanan
·
K
Hästvård Har ni nåt tips på flugspray som VERKLIGEN funkar? Nu är jag trött på dom små jävlarna :devil:
Svar
14
· Visningar
3 212
Senast: pemma
·
T
Hästvård Min häst far mycket illa utav de ittriga bromsarna som kommer nu, de biter honom vid skapet och han svullnar jättemycket. Vet inte... 2
Svar
21
· Visningar
2 114
Senast: Skolli
·
A
Hästvård Denna vad det nu är? Har växt till sig till dubbel storlek och nu har det kommit fler runt skapet...är det nån som vet vad detta är...
Svar
6
· Visningar
1 916
Senast: Alma Braute
·
Hästvård Hej! Har en märr som med jämna mellanrum skalar av sig svansen vid svansroten. Har alltid sett detta som ett symtom på att hon haft...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Korven
·
Hästvård Hästen står med 39,7 i feber . Är ej varm i hovarna , magen fungerar. Han har ingen speciell aptit och dricker inte. Har varit i...
Svar
14
· Visningar
2 765
Senast: editor241
·
Hästvård Jag har precis köpt en ponny till min dotter. Ponnyn kommer från tyskland och har ett tyskt pass. Enligt passet är hon född 2002. I...
Svar
4
· Visningar
2 129
Senast: mariad
·
Hästvård Behöver få min tvååring mätt till hösten då jag misstänker att han kommer att växa över a-ponny måttet. Var hittar jag någon som kan...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: kolblakkur
·
S
Hästvård Får inte tag i vet och lill-killen har skadat ögat! eller håller han på att bli blind? Det rinner en gul sörja från ögat nästan som... 2
Svar
33
· Visningar
2 766
Senast: Månsane
·
H
Hästvård Hej! Jag har bara en liten undran. Jag har i flera annonser om hästar till salu sett att äldre ston gärna säljs som avelssto. Stoet är...
Svar
5
· Visningar
6 370
Senast: lotusmaja
·
Hästvård Jag har en valack 5 år som nu i början på betet när gräset är starkt beter sig som om han är havre toppad ,helt galen i brudarna mm...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Totola
·
Hästvård Min häst vart halt 1 mars och den 27 mars kunde jag börja skritta honom igen. Han hade vrickat/stukat sig troligast i hagen eller när... 2
Svar
22
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka